#blogg100 / Döskallar / Fotoutmaning / Katter

Lycka är…

#blogg100 inlägg 95

Så här presenteras Tisdagstema idag.

”Jag har varit på bröllop i helgen så jag tänkte inspireras av det och låta veckans tema få vara lycklig. Tror att det kan ge upphov till en massa roliga tolkningar av er. :)

Åhh, att få känna sig lycklig… Det låter härligt! Jag äter medicin för min utmattningsdepression, och det är förstås otroligt skönt att inte längre ägna dagarna åt att gråta, men samtidigt känner jag mig ganska avtrubbad. Jag är inte ledsen, men inte heller glad, arg, upprörd, irriterad, euforisk eller lycklig. Jag är, det är vad jag är… Så, lycklig, det vore härligt att få känna mig…

Men, jag jobbar på att se de små sakerna i vardagen, som jag kan glädja mig åt även om jag just nu inte har kontakt med mina känslor… Så i dag borde det här gjort mig lycklig. Ett alldeles eget, riktigt, handskrivet kuvert i postlådan, till mig!

IMGP4718

Hmm, Thailändskt kuvert, svensk frimärke och danskt kort, vad kan det vara och från vem?IMGP4720

Ohh, döskallehalsband från okänd avsändare, inte minsta hälsning någonstans… Det ena barnet misstänker att det är ett hotbrev, det andra barnet tror att jag har en hemlig beundrare… Själv tror jag mig veta att det är varken eller, bara några riktigt goda vänner till mig som vill busa lite… Hursomhelst, det här brevet gjorde min dag!

I all min avtrubbning finns det något i min vardag som aldrig slutar värma mig och göra så att jag ler, mina katter. Och förstår ni hur det kändes att lyfta upp den här mjuka och varma pälsbollen för att jag skulle kunna sätta mig med datorn och författa det här? Ohh, härligt med en varm spinnande katt som la sig till rätta intill mig istället…

IMGP4721

Vad som gjort andra lyckliga kan du se HÄR!

35 thoughts on “Lycka är…

  1. Tråkigt att inte vara i kontakt med känslorna men så funkar de medicinerna. Jag hoppas innerligt att du kan sluta snart med dem och under tiden gosa med katterna för det är helande och att inte ge upp utan försöka glädja sig åt det lilla i vardagen.Jag vet att det kan vara svårt men livet är så upp och ner och lite mitt emellan ibland. Själv har jag varit drabbad hårt de sista åren men är numera tillbaka igen som en glad pensionär..Ha de gott

  2. Jag pendlar fortfarande, är ibland så lycklig och glad, men lika ofta är jag T R Ö T T. Visst var den fina presenten en glad uppmuntran till dig =) Någon/några tänker på dig och ville muntra upp dig ♥ Goaste kissen ♥ kram

  3. Jättekul att få kort, ett sällsynt nöje idag! Och busiga vänner är guld värda, speciellt när man själv inte är på topp. Sköt om dig!

  4. Det där brevet var lite kufiskt men kul att någon gör sig besväret att skoja lite.En katt är mojigt att ha, men min är så hård och kall bara en liten blomma att glädjas åt där.
    Ha en fin dag
    kram Meta

  5. Det låter bra att du trots din sjukdom kan se ljusglimtarna. De blir fler och fler, jag lovar! Och att du har djur som purrar i knäet är rena medicinen som gör att du blir starkare dag för dag!

  6. Kul med brev och presenter. 🙂
    Så du gillar döskallar. Antar att du redan har kollat in något av de kapell som finns i sydliga Europa fulla med döskallar. Ett som jag vet om finns nere i Faro i Portugal, inne i ett munkkloster. Man fick ringa på och så gick vi igenom klostrets trädgård till ett mindre kapell helt fullt med döingar. Känner till ett annat i södra Frankrike, just nu kan jag tyvärr inte minnas orten.
    I alla väggar är det fullt med inmurade döskallar, ganska häftigt.

    • Jag har hört om kapellen och sett bilder men inte besökt dem. Däremot har jag vandrat i Paris katakomber, och där fick till och med jag nog av skallar och ben till slut och ville bara komma ut igen…

  7. Du kommer så småningom få känna lyckan, känner igen det du skrev om avtrubbad.
    Men när man väl känner lyckan igen, så blir man också mer tacksam över den. Kan vara små saker som vi bara tagit för givet förut.
    Kram

  8. Så spännande med brev! Särskilt med sådant innehåll!
    Den där ulliga, varma saken som kurrar skulle jag också vilja ha nära 🙂

  9. Vilket spännande brev med ett innehåll som jag tror passar dig perfekt! Jag tror dina katter är en bra sorts medicin för dig och dem har du ju oftast hos dig!De kommer att hjälpa dig att känna glädje och lycka så småningom!
    Ha det så bra du kan!

  10. MEN vilken trevlig överraskning!! Brev!!! Det är verkligen all lycka att få det! Jag är helt säker på att det är ett beundrarbrev av stora mått! Hoppas du tar hand om dig!

    Kram

  11. Spännande med en hemlig beundrare! 🙂 Fint halsband. Jag har också befunnit mig i den där utmattningsgropen. Det går över, även om det känns som att det tar tid. Tur att du har katterna. De helar bra.

  12. Det är inte ofta man får brev nuförtiden så det är verkligen något att glädjas åt! Fina saker låg det dessutom i kuvertet! Jag förstår att det är ljuvligt att känna värmen från kissen utan några som helst motkrav! 🙂

  13. Vilken härlig överraskning! Hoppas att du snart kan sätta ut medicinerna o få känna allt det där som man ska känna.
    Sköt om dig. Kram
    Fia.

  14. Ja katterna är verkligen ljuvliga! Jag har själv en som sitter i taket nu och jamar och kräver uppmärksamhet! Men jag tror inte hon vet själv vad hon vill…hon vill inte ha mat, inte kel, inte bus….men så fort jag tittar på henne pratar om massor och kommer springande! Men så fort jag tar i henne vill hon härifrån! Hon vet som sagt inte själv vad hon vill just nu! Men gullig är hon! 🙂
    Och jag förstår mycket väl att du och andra saknade katterna i mitt bidrag men det är så självklart att de gör mig lycklig så jag valde något annat! 🙂

Kommentera

