#blogg100 / Bokrecension / Fotoutmaning / Katter

Gilla Ett snyggt lik

#blogg100 inlägg 34, mer än en tredjedel avklarad!

På torsdagar vill Torsdagstema att vi visar vad vi gillar. Det här gillar jag i dag!

IMGP1971

Böcker som jag fått i julklapp från min arbetsgivare. Jag fick ett presentkort som jag kunde beställa böcker för, och nu har jag äntligen gjort det och fått hem böckerna!IMGP1976

Bengalhonan som håller mig sällskap, fast lite på avstånd, vilande på soffryggen.IMGP1982 IMGP1984 IMGP1986

Abyn och burman myser med mig och med varandra i soffan, det gillar jag!

HÄR kan du se vad andra gillar!

Dags att recensera

Ett snyggt lik av Peter James

Ett snyggt lik Peter JamesDet här är den andra boken i Peter James serie om Kommissarie Roy Grace, och den tredje jag läser. Först läste jag ”Död mans fotspår” (den fjärde boken) och sen ”Levande begravd” (den första boken). Jag gillade den första bättre än den fjärde, men det kan bero på att jag inte hade koll på personer och relationer när jag läste den fjärde. Det är alltid problemet med böcker som ingår i en serie. Det går inte att upprepa allt i varje bok, utan författaren måste välja ut delar av informationen och väva in i de efterföljande böckerna på ett naturligt sätt. Men det innebär att om jag som läsare bara läser en av böckerna, från mitten av serien, så kommer en del av handlingen att bli hängande i luften.

Innan jag läste den här hade jag läst den som kommer först i serien och det gjorde att vissa delar var lättare att förstå, jag kunde koncentrera mig på att fundera på det brott som skulle lösas i den här boken. Och inser att James följer ett mönster i sina böcker. Främst genom att de slutar med en galen jakt som kanske blir lite galnare än den borde bli med ett bättre polisjobb… Men det är spännande att läsa och jag gillar när böckerna har ett ganska högt tempo, det tilltalar mig. Så den här boken rekommenderas för dig som vill ha lite aktion i din läsning, och kan se genom fingrarna med polisens lite slarviga hantering…

28 thoughts on “Gilla Ett snyggt lik

  1. Måste ju poängtera att rubriken gjorde mig rätt nyfiken, om boktiteln hörde till vad du gillade 😉
    Men det läste jag någonstans att ju mer spännande rubrik man har desto fler besökare kommer det ifrån blogg100’s flöde.

    Ha en fin kväll!

  2. Mysigt med nya böcker som man ser fram mot att läsa =) Hoppas du ligger varmt, mjukt och gott med kissarna och tar det l u g n t, kram

  3. Alltså den andra och tredje kattbilden är två 100-poängare måste jag säga. Suveränt fotat!
    Åsså böckerna då – har aldrig hört talas om den författaren. Ytterligare en utfyllnad av min obefintliga allmänbildning. Tack:-)

  4. Ska bli kul att höra vad du tycker om fortsättningen till Svinhugg så småningom:)

    Som svar på din kommentar hos mig, boken finns faktiskt på svenska också 🙂 då heter den Liten parlör för älskande (av David Levithan) är bara jag som gillar läsa på originalspråk ifall dt är engelska iaf… Men helt klart ett tips!

  5. Trevligt med presenter so m faktiskt känns personligt menade – som böcker till dig 🙂 ett bra val tror jag!
    Dina katter verkar vara verkliga myskatter 🙂 Beredda att mysa tillsammans med dig när som. Det är ju inte det intrycket man får när man pratar med kattägare över lag. Då får man lära sig att katter myser när DE vill, OM de vill … dina katter måtte älska dig 🙂

  6. Kommer på mig att jag glömde läsa utan blev fast av att titta på katterna och drömmer mig bort, hoppar till när jag hör mobilen och jag bara försvann för ett tag 🙂 som det kan bli va …ha en skön dag kram hoppas du mår bättre

  7. jo, jag vet att du gillar både böcker och dina katter 🙂 underbara bilder på dina sötisar
    Sv: mm, fortfarande tittar man ju lite extra när man ser en man som jobbar på dagis, häromdagen när vi var inne i sta´n såg vi en gråhårsman som var ”dagisfröken”, det är positivt
    ha det bra
    kramar

  8. Åh ”Gör vad du vill” av Erlend Loe. den boken är helt underbar, det är faktiskt de flesta av hans böcker, har dem allihop och är ett stort fan. Den måste du recensera sen!

  9. *ler* Den bästa av alla sorters paket!!! Ser att där är två av senaste Bloggdala-boken! Kul!! Och Erlend Loe är grym! Hoppas du har det någorlunda bra! (Helst bäst!)

    Kram

  10. Ping: Död som du | Freja funderar

  11. Ping: Död mans grepp | Freja funderar

Kommentera

