#blogg100 / Feminism / Frejigt / Katter

Helg tillsammans!

#blogg100 inlägg 23

Helgen är snart över, den har gått i vilans tecken. Jag har börjat med medicinen och de förväntade biverkningarna är på plats. Medicinen fungerar så att den ska hindra att serotonin återupptas i nervcellerna, i och med det finns en större mängd serotonin där signalerna i hjärnan överförs.Det tar en stund för kroppen att vänja sig vid medicinen och inledningsvis kan symptomen på depression förvärras. Av den anledningen ska jag äta halv dos tills biverkningarna lugnar ner sig. Hittills har jag bara känt av lite av det illamående som är den vanligaste biverkningen, men jag är väldigt yr och trött.

Jag har därför vilat, vilat, vilat hela helgen, och därför passar det bra att kombinera Marits helgbild, där vi ska visa i bild hur helgen varit, med Fototriss, som har temat ”Tillsammans”. För när jag vilar gör jag det tillsammans med de här, som dessutom trivs mycket bra tillsammans med varandra… (Fotat med mobilen, därav lite suddigt. Det är mina ben de vilar på, fast det ligger ett duntäcke mellan dem och mig…)

20140323 Aby burma 1 20140323 Aby burma 2 20140323 Aby burma 3

Stackars bengalen då, får inte hon vara med? Hon är en bestämd dam, och gos är inte något stort intresse hos henne. Dessutom är det dottern som är hennes människa, så när hon bestämmer sig att gosa talar hon högljutt om det för dottern som då får gå till katten och klia henne tills hon är nöjd. Bengalen har inte heller så mycket till övers för de här två, hon ignorerar dem så gott det går…

Andras helger kan du se HÄR, och andras trissar kan du se HÄR!

Dagens feminism är tips om ett program som går på Kunskapskanalen i kväll, men som annars finns på SVT play i ett år till: Kvinna och polis i Indien. Så här presenteras programmet:

”Kiran Bedi är den första kvinnliga polisen i Indien. Hon är en av fyra systrar som alla fick utbildning och uppfostrades att bli självständiga. När hon trots det stora motståndet blev antagen som första kvinna till polisen, tilldelades hon ointressantajobb så att hon skulle tröttna. Men den planen fick motsatt effekt då hon sattes som chef på ett överfullt och ökänt fängelse och introducerade kurser i läsning, hälsa och religion för fångarna.”

När jag är lite piggare ska jag definitivt kolla in det här, tack och lov för play, så jag kan titta när det passar mig!

48 thoughts on “Helg tillsammans!

  1. Härligt att du har så fint sällskap tillsammans med dina katter. Hoppas att medicinen verkar snabbt och att du kommer att må bättre. Ha en fin vecka.

  2. Fint trissat. Lycka till med din behandling. Min dotter började som du för ngr år sedan. Nu har hon fått en ADHD-diagnos och även medicin för detta. Mina katter är egentligen hennes men de bor stundtals hos mig. Kram

  3. Så mysigt att vila och gosa med katterna! Igår hade jag migrän o la mig när vi kom hem o direkt hoppade ena katten upp o kurade ihop sig hos mig! Hoppas medicinen fungerar bra och att du snart mår bättre!!!

  4. Bra kombo av fotoutmaningarna!
    Den slags ”feminism” som du skriver om här skriver jag 200 % under på.
    Å att det gäller just Indien gör programmet än mer sevärt.

  5. Så mysiga tillsammansbilder. Jag gillar katter, men har ingen katt. Däremot passar vi en hund, en Berner Sennen som inte heller går av för hackor, när det gäller att kela.

    Sv. Det var roligt att du tyckte om mina tillsammansbilder.

    Kram/Gilla

  6. Härligt sällskap du har när du vilar! Bengalen och jag skulle nog trivas bra ihop, med våra personligheter, tror jag. 🙂
    Hoppas biverkningarna snart går över, så att du blir piggare och att medicinen får sin avsedda verkan. Tills dess får du vila. 🙂 Kramar

  7. Vilken himla tur du har som har så gosigt och fint sällskap när du vilar. De skänker lugn och ro bara genom att ligga där och vila. Toppenfina bilder till trissen. Hoppas att veckan som kommer blir bättre.

  8. Men så bedårande…särkilt uppochnerkatten i översta inlägget! Vill bara pussa magen! Hihi….så mysigt att de trivs så bra tillsammans! De är bedårande! Får du inte dåligt samvete när bengalen inte är med? Jag får alltid dåligt samveten när en inte är med….men så vet jag ju att jag är allas människa och de vill vara med mig hela tiden…bara inte alltid med de andra! 😉

    Hoppas medicinen kommer bli bra i slutändan! Vet precis hur jobbigt det är med ny medicin och att få den att bli rätt!

    Ha en fin vecka!

  9. Så himla mysiga bilder på katterna, det är guld att ha husdjur!=) Härligt att du fått medicin, när den väl nått full effekt kommer du att må mycket bättre. Värsta biverkningarna brukar vara över på 1 – 2 veckor enligt min erfarenhet. Spännande tv-tips, får kolla in det när tillfälle ges!

  10. Ja trötthet märkte jag också av då jag åt antidepressiva för två år sedan. Men de försvann ju efter ett tag och så småningom kunde man känna att livet började återkomma i små små steg.
    Kram

  11. Klart fina tillsammans bilder på dina katter.
    De ser ut att ha skönt och gosar på bra tycker jag det ser ut som. Säkert känner du av deras kroppsvärme mot benen. 🙂
    Katter är verkligen känslovarelser, tror de känner av hur du mår.

  12. vilka fina tillsammans-bilder, hoppas att medicinen ska hjälpa dig som det är meningen att den ska göra
    Sv: tänkte väl att det var Feskekörka 🙂 jag kände igen fönstren 🙂
    kramar

  13. Ljuvliga tillsammansbilder. Jättefina kompisar du har. Mina vilar också gärna på mig men när de låser in benet som de gjort på din bild känner jag mig lite instängd 🙂 hur söta de än är.

  14. Underbara bilder! Önskar våra katter var lika goa mot varann, men de ligger mest rygg mot rygg om de skulle hamna nära varandra. Önskar dig en ”lugn resa och snabb väg” genom biverkningarna!

  15. Vilka supergosiga katter som ligger tätt tillsammans! 🙂
    Biverkningar från medicin är inte att leka med, så ta det lugnt tills det klarnar! Kram

  16. Underbar kärleksfull triss, du har verkligen bra sällskap! Som helgbild önskar jag förstås att du hade kunnat vidga vyerna, men med medicinens hjälp ska det i alla fall gå åt rätt håll.
    Och SVTplay-programmet ska jag absolut se!

  17. Men du, det är bara trailern till programmet som finns på Play, själva programmet måste man se när det går i repris ikväll kl 23 alternativt imorgon eller på torsdag.

  18. Vilket mysigt sällskap du har i sängen och trots att man är trött så blir man glad över sina ”hårbollar”. Underbara bilder =) Vila, vila och känn in dig själv vad du vill, har lust till och orkar med…Kram

  19. Fy sjutton för det där med biverkningar när man ska ta nya tabletter… Det är otroligt skönt att du har dina kattkompisar ♥
    Är lite avis på dig. Jag älskar katter, men är tyvärr allergisk. Fast jag njuter för fullt av dina fina bilder här på säkert avstånd vid datorn

Kommentera

