Barn / Fotoutmaning / Frejigt / Inredning / Jobb / Katter

Fängslande Årsredovisning av mål 2013

Onsdag och onsdagstema:

”Nu börjar vi väl återkomma till vardagsvarandet efter nyårsyran. Hoppas alla har haft ett fint årsskifte. Många har varit igång med bloggandet trots helgerna vilket är roligt. Säkert har ni haft mycket som fängslat er den senaste tiden. Temat blir därför FÄNGSLANDE. Fri tolkning!
Lycka till! Take care out there!”

Jag väljer en bild från vår semester i Sverige, från Universeum i Göteborg. Den här fågeln är både fängslad (bakom nät) och ganska fängslande tycker jag (sonen som fotat)…

IMGP4430Vad andra fängslats av ser du HÄR!

I januari 2013 satte jag upp några mål och några önskningar för 2013, nu är det dags att se hur det gick. Det här blir min sista strukturerade återblick på 2013, jag lovar!

Målsättningar:

  • Göra klart det sista i hallen och påbörja det som ska bli ett pysselrum i vår källare.

    Jamen, det här är klart! Eller, klart och klart, det finns alltid saker att göra klart, men det är ett helt annat inlägg. men i stort är hallen klar, och vi hann långt med pysselrummet, vi hann till och med börja på bibliografen i källaren. Heja oss!

  • Gräsmattan vid entrén ska bli klar och nu SKA huset målas klart!

    Nix, inget av det här blev gjort… Det är min man som ska måla, och han hittade alltid en anledning till att inte göra det… Pust. När det gäller entrén har vi tänkt om lite och ska stenlägga en del av den, och den firma vi vill anlita hade inte tid i somras. Så nu ska jag boka dem till i vår, så kanske den delen blir gjord i alla fall…

  • Jag SKA hitta ett nytt jobb!

    Jamen, helt otroligt, det här lyckades! Klappar mig själv på axeln och hurrar lite!

  • Vi SKA betala av på lånen.

    Nix, inte gjort. MEN vi har satt av pengar hela året och nu i januari ska vi betala av en liten. liten del av lånen. En början i alla fall!

  • Vad gäller bloggen ska det definitivt bli fler filosoferande inlägg, fler fotoutmaningar och fler reseberättelser!

    Hmm, lite både ock… Massor av fler fotoutmaningar har det blivit, nästan alla mina inlägg innehåller foton och nästan alla är oxå med i någon form av utmaning. Det där med reseinlägg måste jag ta tag i. Jag tänker mig både den semester resa jag och ungarna gjorde i Sverige och den vi gjorde till Amsterdam. Amsterdam har jag redovisat lite översiktligt, men det finns mer att hämta där… Och filosoferandet kom liksom av sig, jag har haft för mycket sorg och varit för trött för den sortens inlägg…

  • Jag ska ta med mig ungarna på en kortare resa till en storstad i Europa.

    Jipeee, det här blev av! Och det var kul! Amsterdam blev det, nästan en hel vecka, inte så kort, men inte heller så lång. Ungarna var OK med resan, men de gillar våra ”Nöjesfälts- och djurparksturnéer” bättre…

Önskningar:

  • Att vår gamla katt fortfarande får må bra och ha sin hälsa kvar.

    Ja, den här slog in, härligt!

  • Att vi alla i familjen (katterna inkluderas) får hålla oss friska och må bra!

    När jag skrev den här önskningen tänkte jag mig min lilla familj, alltså man, barn, katter och jag. Den delen har infriats. Men min mamma blev oväntat och hastigt svårt sjuk i april och dog i maj, så det känns som om den här önskningen inte alls slog in.

  • Att barnen fortsätter ha det bra i sin skola och med sina vänner och att sonen kommer fram till vilket gymnasium han vill gå!

    Så skönt att den här önskningen slog in. Barnen har det bra i skolan och sonen vet precis vad han vill. Återstår att se om han kommer in!

  • Och, självklart, att vi vinner massor av miljoner på Lotto och kan leva det drömliv vi vill ha!

    Nix, den här önskningen återstår att uppfylla. Så jag kanske måste förnya vårt stående Lottospel, så att chansen fortfarande finns…

Sammanfattningsvis så lyckades jag 50/50. Hälften av målen och hälften av önskningarna nåddes. Min analys blir att jag borde bli bättre på att nå mina mål och jag ska vara tacksam över att så mycket av det jag önskar slår in!

21 thoughts on “Fängslande Årsredovisning av mål 2013

  1. Tycker du lyckats galant med dina mål och önskningar och din analays av det hela kan väl knappast bli så mycket bättre. Att vara tacksam över att ha lyckats med så mycket och en sporre att bli ännu bättre 🙂 Skulle kanske ta och skriva en sån där lista själv 😕 Gillar idén…
    På tal om fängslad som var temat för dagen. Önskar att ”din” söta papegoja slapp sitta på en pinne och skaka galler. Att den skulle få friheten att flyga vilt i tropikerna istället. En önskan lite knepig att uppfylla och kanske vet den inte annat än det liv den lever. En fin bild är det och väldigt fängslande 😉

  2. De flesta av dina mål och önskningar har ju infunnit sig men sen kan ju inte alla önskningar gå i uppfyllelse. Men det kommer ju ett nytt år där mycket kan hända.
    Sen finns det sånt man inte kan råda över…

    Tack för gratulationen! ❤

    Kram

  3. Jag tycker du/ni hunnit med det mesta som ni föresatt er =) Så jobbigt när en älskad förälder/anhörig/vän dör och det tar så mycket känslor och kraft. Hoppas er snart 18-åriga katt och de andra kissarna får vara fortsatt friska och att ni vinner på Lotto =) kram

  4. Tycker nog att du gjorde ett väldigt bra ”jobb” med dina mål och önskningar! Nu vill jag se en lista för 2014 också!

  5. En liten fågel fångad bakom nät, stackarn! Intressant redovisning, inte allt blir som man tänkt trots goda intentioner! För du över restposterna till årets lista?

Kommentera

