Fotoutmaning / Katter

Mellanhelgsöndag…

Skönt att jag är ledig även i morgon, för det här var ingen bra dag. Min gamla katt (17 år) kräktes flera gånger i går kväll. Troligtvis var det en hårboll som skulle upp, men jag är värsta hönsmamman och blev orolig. Så i natt, så fort han rörde på sig, så vaknade jag och kollade att han var OK. Och det var han så klart. Men följden blev en söndag med trötthet och migrän. Inte många knop gjorda. Jag har inte kunnat läsa ens (bokstäverna hoppar bock, det är svårt att få dem till ord då…), men jag fixade att kolla på kort, så jag har ägnat dagen åt att försöka sortera ut vilka av sommarsemesterns drygt 3500 foton som ska få hamna i ett album…

Så vad ska jag visa när Marit vill att vi visar bilder från vår helg?

Dagens tröstbrunch när medicinen tagit så pass att jag kunde äta:

IMGP9601

Bengalhonan undrar varför jag springer ute barfota i det pissiga vintervädret när jag fotade i går:

IMGP9587

Ett av de foton jag hoppas ska få plats i fotoalbumet…

IMGP1486

Hur andras helg varit ser du HÄR!

Själv ser jag fram emot att det är helg även i morgon…

24 thoughts on “Mellanhelgsöndag…

  1. Neej! Inte missen! Men det är nog ingen fara, bara en hårboll, men usch, hade också blivit vettskrämd! Synd bara att det påverkade din sömn så negativt!
    Kramar

  2. Men visst är det underbart med ytterligare en helgdag imorgon. Tänk om hela veckan ut vore klämdagar. Inte mig eller dig emot eller hur!!!????
    Gillar mittenbilden bäst – vilken blick den katten har:-)

  3. Hoppas nu att det var bara en hårboll. Jag tänker alltid alltid avmaskning när jag hör att en hund/katt hostar eller spyr…
    Vilken sötnos där i fönstret.

    Visst är det extra skönt med en extra ledig måndag! Den hade jag nästan missat.

    Kram

  4. Tror inte man måste vara hönsmamma för att oroa sig när ens 17 år gamla katt inte mår riktigt bra. Hoppas att både du och han mår bättre nu.
    Den där tröstbrunchen var nog nödvändig för att gå igenom mer än 3500 foton !!!!!! Blev det inte en nolla för mycket där 😉 Jisses vad många bilder. Med tanke på att du springer ute barfota i vinterväder tror jag ändå att Freja mår ganska bra just nu.
    Sen fick jag ju faktiskt precis en glad kommentar från dig att du hoppas få använda din nya dunjacka i till helgen ! – 20 grader känns lite främmande men jag hoppas verkligen vädergubbarna har rätt 🙂

  5. Usch ja – förstår att du inte hade någon bra dag! Det var ju inte alls kul 😦 Hoppas att måndagen varit bättre..

    Kramar (och du – jädrar vilka granna foton!!)

Kommentera

