Frejigt

Somrig lista

Hittad hos Asta! Dags att göra den nu, när sommaren är på behagligt avstånd…

1.) Godaste sommarmaten
God och god. Filmjölk. Kanske kräm. Det enda som jag får i mig när värmen ligger på och magen vill vända sig ut och in…

2.) Godaste sommardrickan
Iskall cola.

3.) Favoritglassen
Ben and Jerrys, Peanut butter cups.

4.) Bästa sommarlåten
”Sommaren är kort” med Tomas Ledin

5.) Vidrigaste sommarplågan

Solen och värmen. Migrän, illamående, brännsår och allergiska utslag… Och myggen… Och oset från grillar

6.) Badtemperatur
Inga krav, skönt om det är svalt och klart.

7.) Favoritväder
15-20 grader som max, gärna disigt.

8.) Sommarfrossandet
Se punkt 1, inte så mycket frossande om det är soligt och varmt. Men annars gärna rabarberpaj!.

9.) Sysselsättning
Flytta ner i källaren och ligga i svalkan och läsa.

10.) Bästa med sommaren -13
Att vi fick så mycket av vår renovering avklarat.

11.) Hoppas på mer av sommaren -13
Ja, den får jag ju hoppa, eftersom jag gör utmaningen först nu…

12.) Smultronstället
Olika fina fik i närheten, med vidunderlig utsikt och gott hembakt fika. Fast bara när det inte är så varmt och soligt..

13.) Favoritblomma
Vallmo. Gillar att den är högljudd och tar plats med sin färg.

14.) Dygnsrytm
Samma som alltid. Vaknar vid 8, somnar vid 24.

15.) Favoritplagg
Långa luftiga klänningar eller sarronger, stora svepande linneskjortor, bredbrättade solhattar och solglasögon..

16.) Sommarprojekt
Det var att göra klart hallen (nästan, ingen renovering verkar någonsin bli klar…) och hinna med pysselrummet, och det gjorde vi. Vi hann till och med påbörja Bibliografen, bättre än förväntat!

17.) Bikini el baddräkt
Jag tror nog ni vet – ingetdera. fast när jag badar (på badhus, inomhus…) blir det en ganska täckande baddräkt.

Jag bjuder på en sommarbild oxå:

IMG_0001

I morgon jobbar jag, känns lite tungt att gå upp flera timmar före resten av familjen. På jobbet hoppas jag det blir lugnt och skönt, så jag hinner undan med några mer koncentrationskrävande uppgifter. Det blev inte så mycket sånt i måndags eftersom det hela dagen dök upp småfix som måste lösas direkt…

Men i morgon kväll är det helg – igen! Så skönt!

12 thoughts on “Somrig lista

  1. Ahhh – det var väl det jag hade för mig; att du jobbar i morgon! Hoppas dagen blir effektiv och att du sedan kan få en skön helg! Och du, sommarlistan sitter ju som gjuten.. *skrattar*

    Kramar

  2. härligt med en sommarlista nu 🙂 och en underbar bild att njuta av
    Sv: mm, vi kör säkert en ny omgång Wii-spel till nyår också 🙂 det är så roligt
    kramar

Kommentera

