Bloggdala / Litteraturnörderi / Utmaning

Freeeeedaaaaaag med Tema trio tema!

Ohh, så jag längtat efter den här fredagen! En hel lång helg för att bara må bra och tanka energi!

Planen är att jag äntligen ska komma igång att läsa Bloggdalas bokcirkelbok för den här månaden. I sista stund, den ska recenseras på söndag… Men sonen är, as we speak, eller snarare while I type, och hämtar ut mitt bokpaket! Så i kväll bäddar jag ner mig med katter och te och lääääääääser!

Sen tänkte hela familjen oss en höstpromenad och ett marknadsbesök i morgon.

På söndag renoverar vi, affischer ska upp i taket och bokhyllor ska målas. Golvet har vi precis anlitat ett företag för att fixa, hoppas vårt fina golv kommer fort!

IMGP5243

Jag hoppas helgen ska ge mig det behövliga ANDrum jag behöver…. Och fotot är taget i Göteborg, så jag FÅR göra ordvitsar om det….

Inne hos Lyrans Noblesser hittar jag veckans Tematrio:

”Men vilka teman skulle ni vilja ha på Bokmässan? Ge tre förslag! Här kan ni se tidigare bokmässors teman.”

Jag har aldrig varit på bokmässan och har inga egentliga planer på att åka dit heller, så det här blir verkligen bara hitte på! När jag kollade in tidigare teman så var det mest olika länder, men det skippar jag, jag är mer intresserad av vad böckerna handlar om…

1. Kriminalromaner från alla världsdelar. Jag läser massor av kriminalromaner, men nästan uteslutande från Skandinavien, Storbritannien och USA. Jag läser Deon Meyer (Sydafrika) med stor behållning, men jag tror aldrig jag läst någon kriminalroman av en författare från Asien, Sydamerika eller Oceanien.

2. Djur i litteratur. Och då inte bara barnböcker. Anais Nin, Doris Lessing, T. S. Elliot, Karen Blixen, Kipling… Det finns säkert massor av kopplingar till djur som går att göra inom litteratur, det skulle vara kul att se vad de fick till!

3. Kvinnliga karaktärer. Bara böcker med kvinnliga huvudkaraktärer!

Vilka teman andra vill se kan du läsa om HÄR!

19 thoughts on “Freeeeedaaaaaag med Tema trio tema!

  1. Hoppas din helg blir precis så som du vill ha den! Den tassande ankan är för skön!
    Din önskan om kriminalromaner håller jag helt med om. Djurlitteratur – inget för mig, å böcker med bara kvinnliga huvudaktörer tror jag nog skulle bli lika tråkiga som böcker med bra manliga aktörer.

  2. Hoppas innerligt att du får ditt ANDrum i helgen! Vi skall till Liseberg nu i morgon!
    Och du – jag gillar ditt tredje tema *ler* Kramar i massor

  3. Svar: Jamen. Det har du helt rätt i. Börjar bli riktigt impad. Vi har alltså en del gemensamt, vilket jag tycker är så himla roligt… å till vis del helt otippat:-)

Kommentera

