Frejigt / Katter / Utmaning

Vem är jag?

Vem är du? undrade Asta för evigheter sen– du MÅSTE välja ETT av alternativen. Och det funkade inte riktigt för mig… Sen såg jag att Ergo Sum idkade lite civil olydnad och frångick ”MÅSTE” uppmaningen, och då vågade jag, lite fegt och lååååångt efteråt, följa efter!

Detta är jag…

Vita fjäll å skidåkning i perfekt snö eller lat solsemester? Varken eller! Rundresor mellan djurparker, nöjesfält och interaktiva museum!

Kaffe på termos i skogen eller café latte i stan? Inget kaffe alls, tack!

Djur (med allt hår å smuts det innebär) eller ett välstädat hem? Djur, massor av dem!

Lägenhet i stan eller hus på landet? Lägenhet alla gånger. Ingen trädgård, ingen fasad, inget tak att ständigt behöva fixa med!

Sjötunga på fin restaurang eller grillad korv med bröd på stranden? Alltså, fin restaurang går ju fetbort, men det gör grillat och strand oxå, så jag får säga varken eller… Indiskt i en enkel, lite kitschig lokal, då är jag glad!

Läsa romaner eller se på film? Läsa romaner!

Skaffa barn tidigt eller sent i livet (vi drar gränsen vid 30)? Jag önskar att jag träffat en vettig man när jag var ung, så jag skaffat barnen tidigt, men nu blev det inte så utan jag var nästan 37 när mitt första barn föddes.

Lady Dahmers blogg eller Blondinbellas blogg? Lady Dahmer, absolut. Blondinbella läser jag bara när Lady Dahmer länkar till den…

Högklackat eller Converse? Före barnen högklackat, efter barnen och ett roterat bäcken, Converse… Eller snarare tygsneakers, Converse är helt utanför vad jag lägger på tygkängor… Eller, jag HAR ett par tygsneakers som kostade 1000 kronor, men på dem är det Ed Hardys tatueringsmotiv, med döskallar, och då finns inga ekonomiska restriktioner alls…

Gym eller powerwalks? Absolut INTE gym, men med en kass rygg funkar inte powerwalks heller. Cykling? Jag tränar ryggen för fullt, så snart kanske det kan bli promenader igen.

Skaldjur eller sushi? Inget, om jag får välja det? Sushi som inte har rå fisk kan gå an. Och kanske räkor och havskräftor, men alla andra skaldjur avstår jag helst. När jag skrev ett inlägg om att ostron smakade sperma så blev det mitt då mest lästa inlägg, få se om ordet ”sperma” ger samma effekt nu. Sperma i all ära, men jag har inte lust att äta det som delikatess…

Pizza eller thaimat? Thai, definitivt!

Rösta rött eller rösta blått? Rött, rött, rött. Som gammal punkare och i mina drömmar rebell finns inget annat alternativ. Fast jag röstar på F!, och tycker att det är rött!

Backpackersemester eller alla bekvämligheter? Både ock! Reser gärna runt, gillar inte att åka och vara på ett ställe längre än några dagar, sen vill jag vidare och upptäcka annat. Men jag vill ha det bekvämt! Kan gärna kosta på både biljett och boende för att det ska bli bekvämt. Lyxen av att inte längre vara underbetalt köksbiträde utan kunna UNNA MIG lite mer…

Mammas flicka eller pappas flicka (eller pojke om du nu är man)? Jag var nog som min dotter, ganska mycket mig själv när jag växte upp. Syrran var pappas flicka och brorsan var mammas pojke och jag gick åt mitt eget håll.

Rött eller vitt vin? Inget vin alls, tack, Inte heller alkoholfritt, det smakar precis lika illa…

Skriva brev eller skriva mail? Mail! Jag skrev så mycket brev förr, långa och innehållsrika, som jag prydde med urklipp och klistermärken och till och med parfyrmerade i bland. Men nu är det bara mail som gäller, korta och koncisa!

Ringa eller skicka sms? Skicka sms. Jag tycker det är rätt jobbigt att prata i telefon, jag är så mycket bättre på det skrivna ordet!

Gå naturell eller oftast sminkad? Jag sminkar mig så lite att även när jag är sminkad är jag i princip naturell… Sminkad på jobbet och osminkad på fritiden.

Bonde söker fru eller Big Brothers? Ingetdera.Jag såg den första omgången av Big Brother, men sen har jag inte sett det, och Bonde söker fru har jag inte sett något alls av.

Brodera eller tapetsera?  Jag kan nog tänka mig båda, jag har gjort båda tidigare i livet, och när jag skapar till mitt hem beror det på vad jag vill ha… I hallen ska jag snart tapetsera med lite drakar, och samtidigt ska jag göra två draperier med drakmotiv, och dem kommer jag att göra med applikationer, och kanske någon broderad del, vi får se.

Gå på krogen eller hemma hos någon på privat fest? Privat fest på lokal i så fall… Så det går att röja rejält!

Vår eller höst? Höst, härligt friska, färgglada, frostiga hösten!

Största ”big no:et”: Äkta päls eller glansiga cykelbyxor? Päls, absolut. Kommer inte över min tröskel!

Valår eller OS år? Valår, definitivt. Bara rätt lag vinner den här gången…

Fotboll eller hockey? Som ung spelade jag fotboll och älskade det, spelade jämt, hela dagarna, året om. Jag älskade oxå hockey, att titta på. Kunde Tre Kronors laguppställning utantill och satt uppe själv på nätterna och kollade Canada Cup. Numer, nääää, inget av dem!

Klänning eller byxor? Både ock, gärna samtidigt!

Guld eller silver? Både ock, fast inte samtidigt!

Vem är du?! 

IMGP5766

17 thoughts on “Vem är jag?

  1. Den listan var riktigt kul! Tror jag knycker den imorgon;-)
    Å du, det enda vi hade gemensamt jär att varken du eller jag har tittat på bonden men sett 1:a serien av Big Brother.

  2. det var roligt att läsa och nu vet jag ännu mer om dig, mycket av det där har jag ju läst mig till redan förut 🙂
    vi är nog lite lika du och jag 🙂 det har jag också insett förut 🙂
    kramar

Kommentera

