Bokrecension / Döskallar / Fotoutmaning / Jobb / Katter

I dag gillar jag Död mans fotspår

Torsdag betyder torsdagstema, fotovarianten av min gladmåndag!

”TORSDAGSTEMA – I like. Här kan du visa vad du gillar precis nu. Det kan vara mat, ett klädesplagg, väder, en situation, människor, ett nytaget foto, husdjur, … du väljer din nytagna bild som du blev mest nöjd med just nu! Det blir en chans att dela med dig av det där lite extra till oss andra.”

Det här gillar jag idag!

20130902 skallar inflyttadeSkallarna har flyttat in på min nya arbetsplats där jag fortfarande bara kan glida runt och vara okunnig, nybörjare! Det känns som att det är en mycket positivare arbetsmiljö än på mitt tidigare jobb, visserligen inte så svårt, jag hoppas att det fortsätter att kännas så!

Trots att jag äntligen bytt jobb är jag mycket trött när jag kommer hem, det tar på krafterna att knöka in en massa ny information i hjärnan. Då gillar jag att mötas av det här när jag kommer hem (favoriter i repris, men bilderna är dagsfärska):

IMGP5716

Vår bengalhona, 5 år gammal, vildast av dem och mycket pratsam. Henne gosar vi med på hennes villkor, hon talar om när vi ska klappa henne, högt och tydligt, och hon visar med sitt kroppsspråk och minspel när hon tycker vi är för keliga…

IMGP5723

Vår abessinierhane, 8 år gammal, vackrast av dem och extremt kelig om han vill ha mat. Han är den som snor maten från våra tallrikar om vi inte har koll och därmed oxå den som lättast går att lära trick. Sitt och ligg är det inga problem med så länge det belönas med en godsak. Som broccoli.

IMGP5763

Vår burmahane, hela 17 år gammal, lugnast av dem och ett levande gosedjur. Här är det inte mat som prioriteras utan gos. Om han kunde skulle han alltid vara i någon människas famn, just nu ligger han och trängs med datorn i mitt knä…

Vad andra gillar idag kan du se HÄR!

Jag passar på att recensera en av de många sommarböckerna jag läste, jag ligger låååångt efter med mina recensioner…

Död mans fotspår av Peter James

Död mans fotspår Peter James

Det här var en av de böcker jag trodde jag skulle bli besviken på, när jag gjorde mitt stora sommarsemesterbokinköp. Det här är fjärde boken i en serie om kommissarie Roy Grace, och jag har inte läst någon av de tidigare. Den hamnade hemma hos mig via ett ”Köp 4 betala för 3”-pocketerbjudande. Så hur gick det då?

Nej, jag blev inte besviken på den, den dög. Så pass att jag nog kan tänka mig att läsa både de tidigare böckerna och efterföljarna. Det är ingen himlastormande upplevelse att läsa den, vissa delar är riktigt bra medan andra är ganska taffliga. Sammantaget är det ändå en lagom bra bok att fördriva en lazy weekend med. Eller, weekend och weekend, det tog kanske en halv dag att läsa den, även det var rätt lagom.

En lagom bok och en trevlig bekantskap, Peter James kan nog få följa med mig hem flera gånger!

23 thoughts on “I dag gillar jag Död mans fotspår

  1. Spännande med nytt jobb! Hoppas det blir så positivt i fortsättningen som det har börjat.
    Härligt med sådana go´ingar därhemma! Katter är så ljuvliga. Önskar jag hade en eller två av dem….

  2. Nu blir jag ju lite nyfiken på vad du jobbar med 😉 Men strunt samma. Huvudsaken det blir bättre för dig här är än den arbetsplats du just lämnat. Nu är ju döskallar inte riktigt min grej men dina mysiga missar skulle jag inte alls ha något emot att ha här hemma 🙂 Sjuttonåringen är ju bara hur go som helst !!

  3. Tokgillar dina dödsskallar! Den med stenet i ögat är riktigt kul och den där lilla saken som sitter i den svarta koppen är lite ”sinnesstörd”, men ack så charmig.
    Hoppas verkligen att du kommer att trivas på ditt nya jobb när du väl har smält all korvstoppning med ny info!

  4. Vad bra att du trivs på ditt nya jobb än så länge!

    Själv är jag lite förkyld, eller, ja jag är väl frisk idag men tänkte att de jäklarna får sakna mej till på måndag! Haha! Det har varit ett himla ringande till mej nu när jag är borta så jag sitter elakt hemma ett tag till och hoppas att de är snällare när jag kommer tillbaka när de ser vad som händer när jag är borta 😉

  5. Härligt dödskallegäng och katterna är så mysiga! 🙂 Har inte läst den fjärde boken av James men ska nog göra det så småningom, kan vara lite lagom läsning emellanåt.

  6. Glida runt och insupa information, det kan verkligen ta på krafterna. Vad bra att nya arbetsplatsen känns bättre. Ännu bättre att sedan komma hem till de underbara missarna som verkar gilla att posera framför kameran 🙂

  7. Hoppas du känner dig lite piggare idag. Jag tror att det är många människor som tänker på negativa saker kring den 11 september av olika anledningar. För mig och T har det blivit en vacker dag, då vi hade vår första dejt då. Otroligt vackra katter du/ni har förresten!

  8. förstår att det tar på krafterna att lära sig ett nytt arbete
    åh vad jag tycker om dina katter, de är verkligen vackra, jag tror inte jag reflekterat över att du har en hona och två hannar, har du hannarna kastrerade? jag har kikat lite på Devon Rex, tycker att det verkar vara en trevlig kattras, fast jag vet, det blir inte någon katt så länge vi har Nemo och Sluggo, det skulle inte gå alls
    kramar

  9. Jag måste bara säga det – fantastiskt fina katter du har! Dem hade jag nog klappat trots att jag är allergisk.. Hoppas du får vila i helgen Freja. Kramar

  10. Ping: Död som du | Freja funderar

  11. Ping: Död mans grepp | Freja funderar

Kommentera

