Bokrecension

I stället för dig

Dags för en recension igen, nu har jag läst

I stället för dig av Sofie Sarenbrant

IMG_4826

När jag läste hennes första bok, ”Vecka 36”, var jag inte så nöjd, men eftersom jag redan köpt även den här så tänkte jag ge henne en chans till. Lite korkat kanske att köpa flera böcker av samma författare, när jag inte vet om jag gillar författaren, men det var en sån där typisk lurreklam (köp fyra för priset av tre…). Så, en chans till för Sofie!

Och inte lyckades hon något bättre den här gången heller… Långsamt, händelselöst, trista sidoberättelser, tvist på slutet, men en tvist som inte hade med den egentliga berättelsen att göra och som jag bara blev ledsen och sorgsen över. Väninnan som tog alldeles för mycket plats i den förra boken, tog fortfarande alldeles för mycket plats i den här och boken handlar mer om en otrohetsaffär än om ett försvunnet barn. Inte den prioritering jag skulle valt…

Nix, inga mer böcker av henne för mig, det finns så mycket annat att läsa!

I dag har vi stått på loppis igen, med ännu sämre resultat än sist… Men vi hade trevligt och det är kanske det viktigaste…

13 thoughts on “I stället för dig

  1. Kul att ni haft skoj på loppis idag. Klart det är viktigast att ha trevligt tillsammans med sin familj.

    Sofie Sarenbrant vet jag ingenting om. Jag är ju för dålig på att läsa böcker nuförtiden.

    Sv: Tack snälla, vi behöver all energi vi kan få. Kram

  2. Har inte läst något av henne än. Vilket himla intressant inlägg nedan, jag känner lite detsamma, även om jag bryter mot en del normer. Men man kan vara rätt ”svensson” och ”vanlig” oavsett vart i världen man bor. Här borta är ju könsnormerna dessutom ännu starkare än i sverige…

  3. Jag gillar hennes böcker, men smaken är ju som baken haha!

    Vad synd loppisen inte verkar ge något, men som du säger huvudsaken är att ni hade det trevligt!

    ja tjejkvällen var riktigt rolig 🙂 och välbehövlig.

  4. Irriterande att hon skriver så tråkigt! Skall inte läsa den författaren!
    Synd att resultatet blev sämre den här gången på loppisen… men tur att ni haft roligt i varje fall! Det är ju det viktigaste!
    Kramar

Kommentera

