Inredning / Jobb

Fääääärdigt!

Såg ni att skallarna igår stod på det svarta hallgolvet som nu är klart, så när som på de svarta trappnössen! Titta så fint det blev, jag är osannolikt nöjd med det! Och tänk er nu att listen mellan rött och svart skulle varit i silver? Jag är glad att jag stod på mig och letade reda på en svart list, jag hade inte tyckt om det lika mycket om det varit ett silverstreck tvärs över…

Stenen färdig

Som med all renovering så innebär nästan varje nytillskott att något gammalt måste förändras för att passa in. Som när jag målade väggarna och insåg att även element och dörrkarmar måste målas om… Den här gången är det övergången från det svarta golvet i hallen till det svarta golvet i köket som behöver göras snyggare… I köket har vi en silverlist mot tröskeln, den måste ju oxå bytas mot en svart, och dessutom tror jag allt att jag ska ta och måla tröskeln svart, det är bara att lägga till på listan jag redovisade igår…

Hallen från köket

I övrigt är jag glad att det inte är måndag idag, jag hade haft svårt att göra en gladlista i dag. Jag fick besked att jag inte fick något av de jobb jag sökt internt… Som vanligt får jag höra att jag absolut är kompetent och meriterad nog för jobben, men… Och det är alltid ett ”men” som jag inte kan göra något åt, men det här ”men”et var värst av alla. ”Det är så bråttom att få allt att fungera att det går inte ta in någon som inte redan vet allt, för jag har inte tid att lära upp någon…”. Jag har bytt jobb många gånger i mitt liv och det är ALDRIG någon som behövt ”lära upp” mig, jag lär mig otroligt snabbt. Så pass snabbt att mina nya kollegor tror att jag smygjobbar på kvällar och helger, och de som anställs efter mig tror att jag är en av de som jobbat längst… Nåväl, jag har begärt ut ansökningshandlingarna på de som fått tjänsterna, där kan jag kanske se vad det är jag saknar och vad jag skulle kunna göra åt det. Men jag är trött på att alltid få höra hur fantastiskt kompetent jag är och sen ändå alltid få nej…

Men nu är det Freeeeeedag och jag är ledig och behöver inte bry mig om jobbet förrän flygtaxin hämtar upp mig tidigt på måndag morgon. I morgon har sonen bjudit sina gudföräldrar på middag, så i morgon blir det inget bloggande, bara trevligt umgänge IRL! Jag återkommer till er på söndag!

32 thoughts on “Fääääärdigt!

  1. Vad jätte snyggt det blev mes den svarta listen.
    Det kommer att bli kanon med en svart list in till köket.
    Kramar i massor finaste Freja / Jane

  2. Hallen blev fin! Fast visst är det så… när en del blir fin så är det lätt att lägga märke till de andra delar som också behövs putsas upp!
    Jobbigt att höra att du passar till jobbet men att det ändå inte fungerar! ❤
    Ha en fin helg nu och mys ordentligt! KRAMAR

  3. Vad synd med jobbet, men det är bara att försöka igen.
    Ursnyggt golv! De svarta listerna blev pricken över i. Jag hade också målat tröskeln svart om jag var du.

  4. Håller med – mycket snyggare med svart list!! Och väldigt snyggt!

    För övrig tär jag hemskt ledsen att inget av de interna jobben gick igenom.. Men vi håller tummarna för de andra!!

    Ha en bra dag IRL i morgon så ses vi!

    Kram

  5. Men åh va snyggt det är 🙂 rött är coolt ….synd med jobbet o förstår din frustation det är dom som är loosers …ta hand om dig o ha det trevligt idag kramen

  6. vad ledsen jag blev för din skull 😦 jättetråkigt men lova att inte deppa för det, du är duktig och det vet du ju själv också ❤
    superfint blev det och visst var det ett måste med svart list, när du skriver om tröskeln sneglar jag på våra ena kökströskel, den skulle behöva målas, avskavd färg, den är inte fin
    Sv: jo, det gick rikfigt bra utan sockar 🙂
    ha en trevlig bloggfri dag
    kramar

  7. Tycker att det verkar som att ni har en väldigt sund moral i er familj! Synd att det är så många som känner att det är bra att slåss. Min mamma är en av dem. Har grälat med henne så många gånger för att hon säger till min lillebror att tuffa till sig och slå de dumma killarna. Jag tycker ju bara att han skall ignorera dem och umgås med de vänner han har som är snälla – för han är ju inte på något sätt mobbad utan han har många kompisar.

    Tror att du gör dina barn en stor tjänst, och lär dem att leva i världen på ett respektfullt och värdigt vis.

    KRAMAR

  8. Tråkigt med jobben. Men KUL med hallen 🙂 Vad SNYGGT det blir! 🙂 Känner igen det där med att listan blir längre och längre… Håller med om att svart list var ett bra val.

  9. Vad gäller sökandet av jobb, ge inte upp, försök igen…Jättebra ide, att du kollar ansökningshandlingarna på de som fått tjänsterna..Hoppas du blir klokare av dom papprena..(Tror du att det kan vara könsrelaterat??? !) Ha en trevlig fortsatt helg! Kram Lena

  10. MEN f-n vad skit trist ärligt talat!!! Jag som trodde och hoppades att det skulle gå vägen nu…smart drag hoppas nu bara du kan sätta fingret på men’et. Så frustrerande det ska vara. Nästa gång finns inget MEN och tjänsten är din 🙂

    Wow säger jag bara om hallen!!! Så läckert, så du.
    Jag tycker den är skithäftig 🙂 och så snyggt sammanbunden med köket samt att det inte var rakt, like!
    Svarta listerna är ju pricken över i.
    Ha en fin söndag.
    Kram Sussi

  11. Hetskommentera eftersom jag knappt kommenterat på hela veckan: Jag insåg att jag aldrig svarade när du frågade hur jag fick min hjärnskakning: Jag drack en… eller två öl och dansade på ett uteställe. (Jag var ju påverkad men hade kontroll på läget) Jag dansade med en kille som slängde runt med mig väldigt vilt och jag hann inte riktigt följa med så i en snurr tappade jag balansen och med hjälp av en liten (eller stor) skjuts från vilda killen så for jag rakt in i en pelare som de hade mitt på dansgolvet (?) och smällde i huvudet ganska rejält.
    KRAMAR

  12. hej Freja, jag vet att jag har frågat förut en gång, men jag vill inte börja leta efter svaret utan frågar igen: Maja har IBS och har väldiga problem och har så ont att hon knappt sover om nätterna, jag vet att du tar något för din IBS och nu frågar jag igen, vad är det du tar?
    bamsekramar och en fin söndag till dig

  13. Alltså… julskallar. JULSKALLAR! Om inte jag får tag i sådana i år så ska jag äta mig igenom bordskivan.

    Julskallar. Gud hör bön. Eller nån.

  14. Medan jag skrev mitt namn tänkte jag vad jag skulle skriva i kommentarsfältet, sedan tryckte jag bara på ”skicka”, men kanske du inte kan läsa mina tankar 😉
    Golvet är enormt snyggt! Vad är det röda för material? Ser mjukt och skönt ut. Snyggt med svart list.
    Kram Ann-Mari
    ps ge inte upp!

Kommentera

