Barn / Egoboost! / Inredning / Jobb

Gladfjortonårsmåndag!

Måndag och jag ska återigen berätta vad jag ha att vara glad för!

I dag är jag allra mest glad för att min fantastiskt fina son fyller hela fjorton år. Och han är fortfarande samma fina och goa kille som han har varit ända sedan han var pyttig bebis. Våra vänner brukade säga att vi inte visste vad det innebar att vara småbarnsföräldrar, för han var bara glad och nöjd under hela sin bebistid. Så i dag har vi firat, sjungit, hurrat och presentat, och till helgen ska vi ha middag för hans gudföräldrar, där sonen själv ska laga maten.

Jag är glad för att vi hade en mysig familjestund under middagen. Måndagar är lite köriga för oss med dotterns teateraktivitet på lite knökig tid, så vi får lösa det genom att vi äter hamburgare på väg hem från hennes teater. Då sitter vi och flamsar och skrattar och umgås istället för att hetsa hem och hinna laga mat innan alla bara är sura och hungriga. I dag hade vi superroligt, och det är en härlig energikick att sitta och skratta med sina barn!

Jag är riktigt glad åt att jag och mannen hann på byggvaruhuset och beställa de svarta trappnosarna och listerna innan vi hämtade dottern på teatern. För nu är golvet på väg in, i dag kom det röda i hallen på plats och jag är såååå nöjd, det blir så varmt och fint! Eller vad säger ni?IMG_4863

Liten språkanalys: En mus, flera möss, en gås, flera gäss, en mås, flera mäss och en nos, flera nöss….  Trappnöss måste det vara som vi beställt….

Sen är jag fantastiskt glad att jag överlevde dagens möte! Min kollega ville förstås inte gå med på mitt förslag till ändring. Jag sa att han fick skriva vad han ville, men att jag då skulle reservera mig för beslutet, och att vi dessutom skulle få tillbaka dokumentet från ledningen för att skriva om det. Han tyckte att då kunde vi väl gå direkt till chefens chef (som var på plats hos oss i dag) för att få ett beslut direkt. Sagt och gjort, vi sökte upp chefens chef, hon läste igenom våra förslag och sa sen att det enda möjliga alternativet var det jag skrivit… Ja, seger för Freja!

Ha en bra kväll, sötnosar (sötnöss?), jag tittar in till er en sväng innan jag däckar!

21 thoughts on “Gladfjortonårsmåndag!

  1. Stort grattis till segern och stort grattis till fjortonÃ¥ringen. 🙂

    Golvet är urläckert! Just i hallar tycker jag det är så snyggt med starka färger.

  2. Du har haft en lyckad måndag i allt.Kom ihåg och ta fram den när det tar emot. Härligt att få veta att det finns goa tonåringar.Golvet blev så bra.Ser fram emot att få ser trappnössen…Kul historia om din pappa! Kram!

  3. Supersnyggt med rött golv. Känns djärvt. Me like
    Stort grattis till fjortonåringen.
    Stort grattis till dig som fick chefernas chef att hissa ditt förslag
    Jag gör vågen för dig

  4. Yaaaaaay baby!!!! Finns all anledning att hojta till så här!!! En massa bra saker jue: fina killen fyller 14! Grattis! Golvet är hur fint som helst! Trappnössen blir fenomenala. Hantverkaren kan ta sig i brasan OCH din kollega kan ta och klappa sig själv därbak!!! Hurra för Freja!!!! Kram

  5. grattis till ert snygga golv verkligen 🙂 o då blev det inte så farligt med kollegan som du kanske först anat …ha den bästa dagen kram kram

  6. Haha! Godmorgon sötnos!
    Ja det blir ju bra det där! Härligt när allt väl kommer på plats!

    Grattis till er fina son! Hoppas att ni får en underbar dag!

  7. GRATTIS till din son 🙂 en dag i efterskott
    otroligt fint med det röda golvet och tack för en rolig språkanalys 🙂
    bättre med mat i bilen än en massa jäkt och dåligt humör 🙂
    kramar

  8. Vilken Freja måndag, finner mig läsande leende ditt inlägg. Härlig start på veckan, så som det ska 😉
    När jag kom hem igår hade Peppson städat hela nedervåningen och gjorde sedan alla djuren själv så jag fick måla i tvättstugan, snart är den äntligen klar.
    Så fint golv som mötte er då ni kom hem!
    Kram Sussi

  9. Haha! Stort grattis till dig angående förslaget! Girl power när den är som bäst!!! 🙂

    Och det blev jättebra i hallen! Skrev till nån annan att jag tyvärr är vit-skadad själv så jag älskar när andra vågar välja färg. Det ser så varmt, fräscht och häftigt ut!!!
    Kommer bli skitbra!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Anna

  10. Det verkar som om DU o Ja tog hem segern i Chokladkalendrarna inne hos Dianas drömmar 😉
    Stort grattis, !!! Min tänker jag ge bort till MIn systerson so älskar C H O K L A D !!!! Kram ifr Mia/Pinkladycookbook.com fd Rosa Kokboken

  11. Det är skönt att vinna! Och sen gjorde du en normkritisk utvärdering? 😉

    Man blir pigg och glad av glada färger! Om du kallar dem för trapplister så slipper vi tänka på pluralformen 😉

Kommentera

