Frejigt / Utmaning

Fler Frejiga Fakta!

Tror det är dags att göra en utmaning igen, det var ett tag sen sist. Den här hittade jag inne hos Camilla i våras!

Utmaningen går ut på att svara på dessa frågor.

1. Du gör en ”Bridget Jones” och kommer till en fest och upptäcker att det bara är du som har klätt ut dig.Vad gör du?

Hmm, det beror på. Om det var en maskerad skulle jag nog bli ganska besviken och kanske gå därifrån. Men det händer nog att jag uppfattas som utklädd ibland, fast det inte är tema, och det bryr jag mig inte om. Jag har till exempel en lilla My klänning, och när jag har den sätter jag alltid upp håret i en knut mitt uppe på huvudet…

2. Vad önskar du att du hade uppfunnit?

Post-It lappen! Enkel att göra, låg produktionskostnad, men går att sälja massor av!

3. Nämn tre saker som du är bra på.

Förstå sammanhang, läsa snabbt och klippa kattklor.

4. Om du var elitidrottare, inom vilken gren hade du varit då?

Jag har ett skolSM-brons i skytte, så det hade nog varit det. Där handlar det mest om att kunna fokusera, det är jag bra på!

5. Bästa teveserie någonsin?

Twin Peaks! Jag och min kompis H åkte hem till vår kompis U, med varsin paj, och sen tittade vi på flera avsnitt i följd och åt paj och munkar medan killarna citerade Agent Cooper ”damn good coffee”…

6. Vilket stjärntecken är du?

Vattuman

7. Hur ser ditt drömboende ut?

Stor lägenhet, högt upp, mitt i stan. Stoooort pysselrum, med snickarbänk, rejält tilltaget sybord och massor av verktyg och material.

8. Om du fick lov att hoppa in i en film och vara en av huvudpersonerna där,vilken film hade du valt och vilken huvudperson hade du velat vara?

Den har jag svarat på förut. Angela Bassets roll i ”Strange days” som limousinechauffören Lornette ”Mace” Mason.

9. Frukt eller grönsaker?

Hmm, helst choklad, är det en frukt eller en grönsak?

10. Vilken är den bästa veckodagen?

Fredag, härliga fredag! Mer avslappnat på jobbet, kanske till och med kan gå lite tidigare och i hela kroppen känns det att det ligger oceaner av tid framför mig som jag kan bestämma över helt själv!

11. Vilken är din favorithögtid?

Jag gillar inte högtider särskilt mycket, tycker ganska illa om de flesta, men Halloween är en högtid i min smak!

Så här såg det ut här hemma när jag åkte på tjänsteresa förra veckan, men nu är det borta igen. Nu har marken frusit, så nu får snön gärna komma. Det blir en finare, inte så slaskig, vårvinter om marken som snön ligger på är rejält frusen innan snön kommer…

IMG_4846

För er information har inte golvläggaren hört av sig i dag så vi hoppas att han verkligen dyker upp i morgon. Och till er som tyckte golvet var fint som det var kan jag säga att det är inte tänkt som ett synligt golv, det är monterat med hjälp av drygt 700 spikar som sitter lite snett och vint, golvet är bara halvdant slipat, så vi fastnar med strumpor och får stickor i fötterna när vi går på det. Sen är trägolv inte riktigt min grej heller, så jag hade nog inte behållit det även om det gått att fixa till…

17 thoughts on “Fler Frejiga Fakta!

  1. Imorgon är det din favoritdag!Hoppas att din golvläggare snart kommer.Kan inte vara sÃ¥ kul att fÃ¥ stickor i fötterna.Vi hade en mysig stund där med tÃ¥rtor,mysljus och sÃ¥ng! 😀

  2. Jag vill också veta om choklad är en frukt eller grönsak. 🙂

    Jag gillar inte heller högtider. Vill helst bara låtsas som ingenting när det är jul tex.

  3. ÄLSKAR ditt svar på fredag….ledig…ledig….ledig…oceaner med tid att sova..göra vad man vill =) Jag gillar alla högtider, de har jag gjort till min familjs högtider, egna traditioner….VÅR FAMILJS TRADITIONER ♥ ♥ ♥
    Vi är nog lite lika …men på olika vis =) kram

  4. Sv: Jag gillar också den gröna färgen. Det var därför jag valde den. Men den passar inte alls i vår gamla 1800-tals timmerstuga. Kul att ni har den i sovrummet 🙂 Hade vi haft ett nyare hus hade vi kanske haft ett sådant grönt rum med 🙂

  5. Då förstår jag med golven,,,
    Julen är ju min absoluta favorit högtid. Jag pyntar och pyntar och tror att mina tjejer skall märka allt jag ställer fram. Men nä då dom ser bara hälften och ändå så tycker dom att det är Overdose christmas får jag höra varje år. Haha. Men det bryr jag mig inte ett dugg om för min jul skall vara väldigt julig och gammaldags.
    Tyvärr så tror jag att jag får fira min julafton utan barn i år. Då dom troligtvis skall vara hos sin pappa.
    Men jag har pratat med stadsmissionen idag och dom sa att jag var välkommen dit och jobba som volontär på Julafton.
    Och då tänkte jag att jag kan klippa så många hemlösa som möjligt och jag hinner med ,som en julklapp till dom.
    Jag tror att dom kommer att bli jätte glada av att få bli lite extra fina i håret nu till jul och allt.
    Kramar i massor finaste Freja / Jane

  6. Skönt med golvet och hoppas att det löser sig nu! 🙂 – kul att läsa din utmaning…. kunde känna Vingslag över Twin Peaks och kommer ihåg ledmotivet så tydligt! en av mina favforiter också 😉 – älskar också fredagar – mys och skönt att bara få komma hem och landa. Hoppas du får en superskön helg nu, kramen

  7. Idag är det FREJAS DAG alltså FREDAG …jag hoppas verkligen att han dyker upp, är han seriös? härlig info om dig o ett kul inlägg…mys på idag o ha det bra kramar till dig

  8. jag tycker heller inte om högtider, jag skulle gärna skippa alla om jag kunde, den här julen kommer att vara annorlunda, jag lovar 🙂 inte mycket som kommer fram inte, vi fÃ¥r se om jag ens tar fram adventsljusstakarna
    jag håller tummarna för att golvläggaren kommer idag
    Sv: jo, det gick bra och nu dröjer det minst ett år till nästa gång
    kramar

  9. Hej Freja, det var detta jag följde när jag flyttade min blogg. Hoppas det kan bara till hjälp! Kram

    Hej bloggare.

    Bonnier Tidskrifter har beslutat att vi inte längre ska ha kvar den öppna bloggtjänsten på sajterna amelia.se, mama.nu och veckorevyn.com. Orsaken till detta är att vi helt enkelt inte klarar av att ge dig den service och driva den utveckling som vi anser att vi måste kunna ge för att vara en professionell bloggleverantör.
    Vi har haft en fantastisk resa med alla våra bloggare och vi har verkligen uppskattat att ha så många människor som delat med sig av sina tankar och idéer i vårt nätverk.

    Vi kommer att hålla alla bloggar öppna fram till den 15 december. Du kommer att kunna spara ner en fil till din dator innehållande alla dina inlägg, bilder och kommentarer. Denna fil kan du sedan importera till en annan WordPress-blogg, som du kan starta på ett flertal olika sajter.

    Vi rekommenderar att du börjar på http://sv.wordpress.org/

    Om det är något du undrar över kan du ställa dina frågor i kommentarsfältet, så besvarar vi dem efter hand.

    Så här tar du hand om din blogg:

    Gå in i adminläget
    Gå ner till ”Verktyg”
    Klicka på ”Exportera”
    Du kommer nu till en sida som heter ”Exportera”
    Välj ”Allt innehåll” under rubriken ”Välj vad du vill exportera”

    Nu kommer en fil att sparas ner på din dator.
    Den heter ”bloggnamn”.wordpress.”dagens datum”.xml

    När du skapar din nya worldpressblogg är det just den filen du importerar.

    Så här importerar du ditt gamla material till din nya blogg.

    Gå in i adminläget
    Gå ner till ”Verktyg”
    Klicka på ”Importera”
    Du kommer nu till en sida som heter ”Import”
    Klicka på ”WordPress”
    Du kommer nu till en sida som heter ”Import WordPress”
    Leta upp din .xml-fil (den som du exporterade från din gamla blogg) med hjälp av bläddraknappen
    Klicka på ”Upload file and import”
    Nu är ditt gamla bloggmaterial inne på din nya blogg.

  10. Är det inte så himla typiskt hantverkare!!! Tur min är en pålitlig en… Synd att vi inte bodde närmare då hade jag kunnat skicka över honom! Perfektionist, snabb och ärlig
    😉
    Hoppas ni får ordning på det!
    Och kanske lånar utmaningen! 🙂
    Kram

  11. Ja det var verkligen givande. Vi samlades fem kvinnor varav en var gruppledare. Vi hade alla erferenheter av våldsutsatthet och funktionsnedsättning. Vi skrev varsin text med utgångspunkt från någon egenvald konvention och egna erfarenheter. De skall bli bildsatta affischer som skall vara med på en konferens i december.

Kommentera

