Barn / blogginspiration / Bloggtips / Egoboost!

Manisk måndagsglädje…

Mötesmåndag in extreme idag, jag började med ett möte 08.15 och sprang sedan emellan möten till klockan var närmre 16.30, med bara en yttepyttekort lunchrast någonstans mitt i. Hann inte ens med något gott te… Så nu är jag hemma, helt tom i huvudet, men ska försöka skaka fram något att vara glad åt:

– Jag fick min 50-års present från mina syskon idag. Eller min 50,5 + lite till-års present… Jag ska få gå på Melodifestivalfinalen i mars! Dags att vädra den gröna paljettblåsan då kanske? Ska bli fantastiskt kul, jag längtar redan! Ni som läst mig ett tag vet att jag är en extrem mellonörd, så det här är STORT!

– Glad över att jag fick en egen helg och glad över att familjen återvände igår eftermiddag. Jag tycker det är skönt att vara ensam, men jag längtar efter dem hela tiden så det är jätteskönt att de är hemma igen!

– Glad över att jag fortfarande har några intervjuer på jobb som jag kan hoppas på och glad över att det fortfarande finns nya spännande jobb att söka!

– Glad över att jag i dag återigen fick många bevis från mina kollegor att de ser mina kompetenser och gärna vill att jag driver flera olika gemensamma frågor.

– Glad över att jag fått ytterligare en utmaning, den här gången från Ann-Marie, Trappsittarfolk. Hennes motivering är ”främst för Frejigheten och för att hon får mig att tänka utanför min lilla låda.” Ohh, jag vill vara frejig och sprida frejigheter, det gör mig glad att Ann-Marie uppfattar mig så!

– Slutligen blir jag glad över att jag via utmärkelsen får chans att lyfta fram ytterligare favoritbloggar, så här lyder utmaningen:

Reglerna för utmärkelsen är:

1.Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den

2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar

3. Kopiera post-it lappen och sätt den på din blogg

Jane, för att hon är lika vacker inombords som på ytan. En varm, empatisk och fantastisk person vars blogg gör mig varm i hjärtat, och en aning förälskad!

Hanna, för att hon orkar skriva engagerade inlägg om olika ämnen som ger mig energitillskott i mitt eget engagemang.

Viola Vamp, namnet säger allt! En fabulös och fantastisk personlighet som lever livet i 110 km i timmen. En partypingla med djup! Och även här kan jag nog känna mig lite förälskad ibland…

Ansepanse/Kinaguld, varje inlägg har någon form av underfundig tvist, jag skulle gärna sitta vid hennes köksbord och lyssna på samtalen som leder till snärtiga inlägg!

Bullmamman, älskade Bullmamman. Som skriver om det svåraste av allt, egen otillräcklighet, men som ändå hittar galghumorn och ljusglimtarna. Självutlämnande så det smärtar kombinerat med drastisk humor så man kiknar av skratt. Och här är jag djupt förälskad hela tiden!

Som vanligt kan jag inte ge utmärkelsen till alla mina favoriter, jag läser så många bra bloggar, idag var det de här bloggarna som kändes mitt hjärta närmst!

I morgon tjänsteresa och inget bloggande, men sen ska jag inte resa på hela två veckor, det känns nästan overkligt att vara på hemmaplan så länge!

31 thoughts on “Manisk måndagsglädje…

  1. Åhhh vad kul!!! Vi har också pratat på att ge oss det i julklapp. Jag är också ett galet mellofans! Och den klänningen funkar väl toppen 😉
    Kram

  2. åh snygg blåsa:-) grattis till förskotts presenten! inte illa! ja men tack;-) och ja jobbade som socialpedagog på cafeet vilket var grymt men det var bara ett vick;-( nu har jag fått jobb som fritidspedagog men med timmar i skolan vissa dagar! såklart att du inte hänger med det gör jag knappt själv;-) skämtåsido det förväntar man ju verkligen inte! sov gott på gladmåndagen;-)

  3. Vad roligt att gå på mellon! Jag har varit på finalen en gång, tillsammans med Svorskan. Det var så himla kul, både själva finalen och att träffa Svorskan såklart.

    Håller med dig om Jane, hon verkar så otroligt gullig, fin, snäll och empatisk. Och så är hon snygg dessutom.

    Hoppas du får en lugnare tisdag än vad måndagen var.

  4. Oj. Vilken dag. Blir matt av att bara läsa om den… Men desto viktigare då att hitta saker att glädjas åt!! Och GRATTIS – till ännu en utmärkelse!!! *ler* Och till den fina presenten!! YAAAAYY. Mello är stort!

    Kramar till dig frejigaFreja.

  5. Tack finaste Freja.
    Vad glad och rörd jag blir att du tänkte på bla lilla mig. Du är för go. TUSEN TACK !!!
    Jag ska givetvis lyfta fram några jag oxå.

    Vilken härlig present… Nu blir jag riktigt grön av avund. Men inte missunnsam… Det är du om någon värd.
    Och klänningen vet du att jag gillar sen förut.
    Kramar i massor och tack ännu en gång / Jane

  6. Vilken kul present som verkligen kommer att uppskattas =) Gillade även dina val av favoritbloggar och nomineringar till dem =) Ha en bra vecka =) kram

  7. ÅÅÅÅHHHH!!!!! Jag såg bara en sak, sen blev allt liksom ett enda blurr… DU SKA FÅ GÅ PÅ SCHLAGERN!!! Wow…

    Du kan väl ha en ”Hej Ama”-skylt med? Gärna glittrande. Snälla? 😉

  8. åh tack snällaset Freja ❤ ivad glad jag blev över de vackra orden 🙂
    vilken underbar present du fick och nu kan du ju använda dig av din allra vackraste klänning som glittrar ikapp med ägarinnan
    kramar

  9. Så passande present av syskonen!!! Och vilken festblåsa, den går inte av för hackor inte 🙂
    Tur du har fina kollegor iaf.
    Spännande att se hur er julplanering är och hoppas den blir av, där gjorde du mig nyfiken!
    Kram Sussi

  10. OHHHHH såå tjusig du är 🙂 o fint inlägg o om dom som fick en award 🙂 skönt att få vara hemma lite sen då ta hand om dig vår allas fina Freja kramen

  11. Grattis till utmärkelsen…..

    Din present gick inte av för hackor.. Jag fick samma av min man förra året… Vi var här i växjö på delfinalen… Det var helt super..Jag hade oxå en glitterklänning på mig. Precis som det ska vara …
    Kram

  12. Åh jag håller med Ama, Lyllo dig. Och du får gärna ha med en skylt till mig också. Eller också hänger jag på dig dit 😉

    Och nu så är det dags igen för veckans Real Life:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/real-life-pysselmissar.html

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk till röstningen på bloggarna också som man kan rösta på tills på fredag:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/har-kommer-nomineringarna.html

  13. Oj vad du har mycket att göra! Hoppas att det känns givande och att du känner att du orkar med allt.

    Och tack för tipsen på för mej nästan helt okända bloggare!

    Trevlig resa!

  14. Perfekt present åt dig!! Eftersom jag läst dina mellosångrecensioner vet jag hur mycket det betyder för dig och gläds med dig!
    Glad onsdag också
    kram
    Ann-Mari

  15. Hallå Freja!

    Nu har jag försökt att ringa till dom på amelia hela dagen ang det här med att ta med sig sina inlägg till blogg.se.
    Varje gång jag ringde så sa dom att dom håller på att reparera telefonerna eller att dom skulle byta ut dom.
    Jag ringde på telefon nr: 08-7365200.
    Jag provar att ringa i morgon igen.

    Sedan så tänkte jag berätta för dig att jag har EXPORTERAT och IMPORTERAT alla mina gamla inlägg till en wordpressblogg http://janesunderbara.wordpress.com/
    Alldeles själv utan någon hjälp…Det du…
    Alla mina inlägg och kommentarer kom med. Puh…Sköööönt…
    Jag gjorde exakt som det stod på meddelandet vi fick av amelia. Klickade mig vidare och det tog bara några minuter.
    Jag vet i alla fall vart dom är nu och att dom inte kommer att förvinna den 15:Dec.
    Men jag kommer att fortsätta blogga på blogg.se för jag tycker att det går riktigt bra där.

    Kramar i massor du fina / Jane

Kommentera

