Jobb / Utmaning

Ett sjukt real life…

Dags för veckans utmaning från Yohanna:

Hur ligger läget till med medicinskåpen där ute?
Har du något medicinskåp? Låda? Hylla? Vad?
Hur kom det sig att du fick en sån?
Finns det något där i som inte hör dit?
Finns det något som skulle kunna platsa där för att det borde hållas borta från något, men som inte hör till just de medicinala komponenterna i hemmet?

Förut hade vi en leksakslåda med färgglada fack och ett snäpplock som medicin- och sårvårdsförvaring, men den blev rörigt att hitta i, så när vi flyttade in i huset och renoverade badrummet investerade vi i två medicinskåp från IKEA, samma som Yohanna har… De hänger på väggen över toastolen och det här blir verkligen Real Life, för jag stylade dem inget innan jag tog kort:IMG_4773

Tanken är att det nedre skåpet är sjukvårdsgrejor som inte är medicin, typ plåster, febertermometer och sårtvätt. Kolla hyllan längst ner till vänster, där trängs mina skavsårsplåster, det är jag storförbrukare av eftersom jag avskyr att ha strumpor på mig… I det övre skåpet står mediciner, Strepsil och Alvedon måste vi alltid ha hemma… Det som kanske inte hör dit är lite myggmedel och några natursalvor för hand och fotvård, de borde jag ha någon annan stans så jag kom ihåg att använda dem..IMG_4774

Sen finns det en form av extraförråd i ett av badrumsskåpen, där våra sjukvårdsnecessärer står. Den röda hade dottern med sig när hon var på hajk med scouterna i somras, den gröna följer med på kortare resor och den färgglada i mitten är med på längre resor. I den finns skavsårsplåster, vanliga plåster, sårvård, pincett, medel för huvudvärk, feber, halsont och lite annat smått och gott…

Det jag skulle behöva låsa in där är lördagsgodis som blev över. Inte för att barnen går och letar reda på det och äter andra dagar utan för att mannen gör det… Vi (jag och ungarna) försöker gömma undan från honom för att vi ska få äta det själva senare, men han är som en spårhund. När han blir godissugen mitt i natten så hittar han ALLT. Jag tror jag ska börja låsa in det i medicinskåpet…

I övrigt var jag på en intervju i dag, men tror inte jag vill ha det jobbet. I morgon ska jag på intervju på ett jobb jag verkligen vill ha, hoppas, hoppas det går bra!

26 thoughts on “Ett sjukt real life…

  1. Härligt med ett sånt skåp, jo Jane sa att man skall kunna ta med sig allt även till blogg.se där hon finns …..hoppas inte vi tappar bort varandra bara kram håller tummen för dig

  2. Om jag lätt hade hittat alla våra första-hjälp väskor, hade jag också fotat dem :-). Igår när jag skulle lägga nytt förband på dotterns knä, dök mannen upp med en ny gigantisk grön” kappsäck” från garaget…
    Håller tummarna!!

  3. Jag har bara en liten necessär i badrummet med smågrejer och värktabletter. Men så är det ju bara mig själv jag har att oroa mig för! =)

  4. Jag har allt i en låda. Konstigt nog så blev den stökig. Så en dag fick jag för mig att städa den.
    Ojojoj vilka gamla mediciner jag hittade. Hmm…vem har lagt dit dom,liksom 😉
    Men nu är det fint där igen….ett tag 😉
    Håller tummarna att du får det jobb du vill ha.
    Kram!

  5. fast nu när du skrivit det här så kan du ju inte gömma godiset i medicinskåpet 🙂 vi har inget medicinskåp, en hylla i ett köksskåp och sedan har jag ett helt underskåp i en bokhylla till alla mina diabetessaker, fast insulinet är förstås i kylkskåpet
    håller tummarna för det där jobbet som du vill ha
    kramar

  6. Det ligger ett paket alvedon i en badrumslåda, en karta med mina giktpiller ligger i köksskåpet (intar ett till frukost) och i badrumsskåpet ligger lite plåster. That’s it.

    Håller tummarna för morgondagen då, eller förresten, det blir ju idag det. Lycka till!

  7. Gissar att medecinskåpet växer med antal barn man har i huset, mitt är litet och fint och jag har bara mig själv.

    gömma godis i det vore inte fel, glöm inte gömma nyklen med 🙂

  8. Hoppas det gick bra på intevjun, igår!!!?? Kram Lena
    PS Hoppas inte din man läser, var du ifortsättningen ska börja gömma lördagsgodiset som blivit över..haha..
    Har du bestämt vart du ska flytta din blogg? Jag har redan startat en ny blogg på wordpress, nu är det bara att flytta ameliabloggen dit som återstår..

  9. *ler’ som med allt annat är jag så där analt välstrukturerad: vi har en låda i ett av skafferierna med alla mediciner. Det är en hel del då båda killarna är allergiska (alla sorters pollen och pälsdjur) och B dessutom har en hemsk migrän. I den lådan finns inga gamla mediciner – jag lämnar in gammal medicin på apoteket. I lådan finns också en mindre låda. Där i finns plåster, förband och sårtvätt.. Jösses vad hemsk jag egentligen är..

    Då håller vi tummarna för jobbet i morgon (läs idag)
    Kramar

Kommentera

