Barn / Resor

Tågluff i Storbritannien, hemresa

Alla roliga saker har ett slut, så och vår tågluff till Storbritannien 2010.

Efter den andra dagen i London flyttade vi från Windsor till ett Premier Inn i Hounslow. Det tyckte vi var kul (ja, vi är en nördig familj) eftersom vi precis innan vi åkt på resan sett ”Skruva den som Beckham”, som utspelar sig i Hounslow. Vi var rätt trötta den kvällen eftersom vi varit ute och rest i 20 dagar, bott på 9 olika ställen, besökt 3 nöjesparker, 3 djurparker, 3 dungeons, 9 olika sorters museum, 4 stora akvarium, åkt båt på både hav och sjö och rest med flyg, tåg, tunnelbana, buss och bil för att ta oss till alla ställen vi ville besöka…

Vi var alla överens om att det här var vårt livs roligaste resa och ingen av oss ville egentligen åka hem, vi hade gärna fortsatt turnéa i Storbritannien. Det fanns ju så många fler ställen att besöka… Ändå lyckas barnen se ut så här på Heathrow (i sina nya t-shirts från Legoland)…

100712 1 Heathrow

Jobbigaste stunden på resan var nog ändå när vi väl landat på flygplatsen i byhåla och jag skämtade om att min väska nog skulle vara borta… Det var i min väska vi packad ALLA shoppingfynd som barnen gjort… Fjärrstyrda helikoptrar, lego, dotterns säckpipa (jag vet, den var inte önskad av mig…), tv-spel, build-a-bear-prylar, ja allt de valt att köpa, låg i min väska, eftersom den är en hård väska som skulle skydda deras inköp. Och gissa? Min väska dök inte upp… Den hade blivit kvar på Arlanda…

Stor sorg och tandagnisslan… Nästa dag jobbade både jag och mannen, men vid lunch hade väskan dykt upp så då var friden tillbaka, och vi kom hem till ett vardagsrum fyllt av deras uppackade prylar…

Resan fick en liten repris året efter, våren 2011. Eftersom vi faktiskt köpt årskort, men inte hunnit besöka alla nöjesfält, djurparker och akvarium som ingick på kortet så tog vi en kortare resa till Storbritannien igen, innan kortens giltighetstid löpte ut, men den resan är en annan historia som jag får återkomma till…

Den här veckan åker jag på en miniresa, är borta över dagen i morgon men kommer hem så pass sent att det inte blir nått bloggande. Jag återkommer med inlägg på tisdag och nu ska jag titta in till er under kvällen!

Kalender2

23 thoughts on “Tågluff i Storbritannien, hemresa

  1. Så typiskt att just din väska inte kom med hem! Men, men väskor från flighter brukar ju alltid komma till rätta till slut! Förstår barnens besvikelse och frustration!

    Men så kul att ni gjorde en repris och utnyttjade alla aktiviteter! Barnen måste ha en de bästa föräldrarna!
    KRAM Anna

  2. Hoppas du får en bra resa….
    Kram

    PS: Absolut kan man behålla sina namn men OM vi får barn efter vi är gifta så får barnet bara ta ett av våra namn. Man får inte ge barnet dubbelnamn om man gifta.. Och vi ville alla ha samma namn..

  3. Jag förlorat en väska när jag åkte till Danmark en gång, man får ju lita av panik! Den anlände sen sen kväll, så det ordnade sig. Sen dess sprider jag alla familjens saker i alla väskor, så man iaf har något om väskan kommer bort! Kram

  4. Hej där, tack för kommentar i min nya blogg! Nej du behöver inte ladda ned någonting alls i din dator. Bara kolla i admin-panelen i Amelia-bloggen, välj ”verktyg” och där har du ”exportera”. Klicka på exportera och datorn sparar ned en fil med hela din blogg som du sparar på skrivbordet. Sedan går du på samma sätt in i admin-panelen i nya bloggen, klickar på ”importera” och sedan på din sparade fil på skrivbordet så flyttas hela alltihopa till den nya bloggen. Helt fabulous! Dock är ju den tillfälliga filen bara en kopia, hela den gamla bloggen är kvar tills du raderar den från Amelia. Så har jag fattat det hela i alla fall. Nu blev det en väldans lång utläggning men det är jag i ett nötskal. Hoppas nu det funkar. Kram.

  5. Underbar resa och vad kul att ni fick göra en repris på den. Jobbigt när väskan kommer bort. Det blir så mycket extra jobb med det. Ha en fin måndag. kram

  6. Ja tyvärr har alltid slit slut, men ni verkar haft det kanon! 🙂
    Tråkigt med väskan, men tur ni fick den dagen efter iaf! 🙂

    hoppas du får det bra på di miniresa

  7. Vilken härlig familj ni är och så mycket era barn får uppleva =) Älskar bilden med lönnlöven =) Ser fram mot nästa äventyr…kram

  8. Jag har fladdrat run med mina barn oxå (massor med ggr) Och det ångrar jag inte för en sekund .
    Underbara höslöv jag går och sparkar på dom som en liten unge…
    Kramar i massor finaste du / Jane

Kommentera

