Barn / Resor

Tågluff i Storbritannien, London

Ännu en vecka har gått, äntligen fredag. Jag reser mycket i jobbet, men nu längtar jag efter att resa iväg och bara vara med familjen. I väntan på att det blir så igen drömmer jag mig tillbaka till tågluffen sommaren 2010!

Vi fortsatte att bo i Windsor, men ägnade två dagar åt London. Jag har varit i London flera gånger innan, mannen har varit där en gång men ungarna hade aldrig varit där, så självklart måste resan inkludera London!

Första dagen åkte vi runt med en hop on-hop off sightseeingbuss, för att hinna se så mycket som möjligt. Hop on-hop off funktionen gjorde även att vi kunde stanna till på ställen vi ville besöka.100710 1 London, Familjen framför London eye

I London kom verkligen våra Merlin Annual Passes till nytta. Det var gigantiska köer vart vi än kom, men med årskorten fick vi gå i särskilda köer, som inte tog någon tid alls, fantastiskt lyxigt. Vi åkte förstås London Eye, vi besökte London Akvarium, vi gick till National Gallery för att sonen ville titta på Vincent van Goghs tavlor. Och vi besökte Madame Tussauds…100710 20 London, spindelmän

Även om vi slapp stå i den extremt långa kön för att komma in var det ändå löjligt trångt när vi väl kom in. Svårt att se figurerna och ännu svårare att ta roliga kort med dem. Vi hade dock turen att komma dit när de hade en särskild Marvel-utställning, med mannens älskade superhjältefigurer, och eftersom den kostade extra (fär de som inte hade vårt magiska årskort) var det betydligt lugnare ui den avdelningen. Dessutom visade de en 4D-film med superhjältarna till hela familjens förtjusning!100710 21 London, Hulken

Vårt pass fungerade även på London Dungeons, och den här stolen hade jag så gääääärna tagit hem!100710 25 London,The Dungeons

Ohh, jag tycker det är så synd att jag måste avpersonifiera mina barn i de här bilderna, deras minspel är en så stor del av bilderna… Nu ser de ut som någon form av creepy dockor… Men det här ligger så nära i tid att de skulle vara lätta att känna igen om jag inte ändrade deras ansikten, och jag vill ju sträva efter en inkognito bloggtillvaro… Dottern vill inte heller att det ska synas att det är hon, sonen är mer blasé… Jag får försöka ett annat sätt att maska dem…

Vi hann med massor på två dagar i London, vi spenderade massor av timmar på Hamley´s, leksaksvaruhus i fem våningar, och där brände ungarna i princip hela sin reskassa. Om ni inte varit där rekommenderar jag ett besök. På varje våning finns det personal som demonstrerar olika leksaker, det är som en sorts cirkus nästan, händer massor hela tiden!

Fast det som etsade sig fast allra starkast i barnen var ändå det här. Kolla in deras leenden!100711 18 London, kapten Jack Sparow

När vi åkt London Eye och promenerade längs Themsen därifrån fanns det massor av performanceartister som hade olika upptåg för sig för att få in pengar. Att träffa Kapten Jack Sparrow var stort! På ett logiskt plan förstod båda barnen att det inte var den ”riktige” Jack Sparrow, men i drömmarna finns det ändå en chans att det ÄR Johnny Depp som gömmer sig därbakom… På bild är han inte så lik som han var i verkligheten, aktören hade verkligen tränat in alla Jack Sparrows manér till hundra procent, det var otroligt likt!

18 thoughts on “Tågluff i Storbritannien, London

  1. Härliga bilder Freja! Har ni några planer på nästa resa? underbart att fundera, planera och boka… jag vill alltid ha ngt på ”g” just nu inget bokat precis som du pga m resor i jobbet och till Estland. kramen

  2. Denna delen av resan lät helt super.. Inte för att dom andra har varit tråkiga– absolut inte. Men denna var helt i min stil..
    Ha en underbar lördag..
    Kram

  3. vilket roligt London-besök, jo, jag har varit där i leksaksvaruhuset 🙂 den där stolen skulle ha platsat härhemma också, jag tycker ju om drakar så 🙂
    kramar

  4. Åhh, vilka härliga bilder!!! Det där passet verkar inte alls vara dumt!! Roligt att se bilder från London – och jag grämer mig för att jag aldrig var nere i the Dungeons när jag var där.. :((

    Förstår hur du menar med maskeringen av ansikten.. Men jag förstår också att det är nödvändigt..

    Många tack för din fina kommentar inne hos mig!
    Hoppas din helg är bra och att du slipper det läskiga söndagskrypet..

    Kram

Kommentera

