Barn / Inredning / Katter / Utmaning

Mitt mysiga Real Life…

Onsdag, det betyder en utmaning från Yohanna, och den här gången måste jag ju vara med, eftersom jag var med och gav henne idén till just den här utmaningen… Upp till bevis, nu måste jag visa hur sunkigt vi har det EGENTLIGEN!

Hur är det hos er?

– Har hösten kommit?
– Fredagsmys eller annat mys?
– Något ställe som är hela familjens myshörna?
– Designat mys eller kaosmys?
– Och finns det verkligen en botten på tvättkorgen?

Här är det helt klart höst, min favoritårstid! Jag gillar den tidiga hösten, när träden flammar i gult, orange och rött och himlen är klarblå. Sen tycker jag det blir lite tyngre när mörkret kryper sig på på morgonen och kvällen, men allt det lättar när den första snön kommer och gör att det aldrig blir riktigt mörkt!

Vi har inget riktigt organiserat mys, vi myser mest varje kväll… Eller jag gör i alla fall… Jag sitter gärna här:

IMG_4658

Här bäddar jag ner mig med mina katter, min dator och min tv. Många av mina inlägg och kommentarer har skrivits här. Men nu när äldsta katten fått diabetes och måste äta specialkost så får de andra katterna inte vara i sovrummet. Så då har jag istället flyttat ut i vardagsrummet och myser här:IMG_4659

Jag tar med mig äldsta katten ut till ”spelsoffan” när han ätit, där bäddar vi ner oss bland kuddar och filtar och då kommer de andra katterna dit… Jag sitter här just nu, med dator i knäet, abessiniern mellan mina fötter under filten och burman på abessiniern på filten. Väntar bara på att bengalen ska hitta hit och gosa in sig. På stolen som dubblerar som soffbord har jag tidningar, böcker och sudoku… Och nu kom mannen med en kopp nybryggt te, livet är härligt!

Resten av familjen myser oftast här:IMG_4660

Vår älskade gamla IKEAsoffa som vi kostat på att klä om i härlig svart sammet. Den kan se väldigt tjusig ut med massor av fina puffade kuddar, men oftast ser den så här kaotisk ut. Den står i vår gillestuga som är kombinerat spelrum/biograf. Vi ryms i den hela familjen, men jag väljer oftast att vara i sov- eller vardagsrum, jag har mitt behov av egentid. Självklart myser jag med barnen oxå, men det blir oftast på andra sätt, vi brukar trängas i soffan i vardagsrummet på lördagmorgnar i stället….

Och, nej, i tvättkorgen når vi aldrig botten… Som med allt annat hushållsarbete är det ett Sisyfosarbete…

I dag när jag kom hem väntade ett paket på mig! Min vinst inne hos finaste Eva/Goldhart!IMG_4653

Ohh, jag som älskar allt som glittrar! En fin glittrig sten till mobilen. Det blev min sobert svarta tjänstemobil som fick lite mer uppiffning, det gröna glittret passar bra ihop med mitt mobilsmycke från Disneyland, Pumpkin’ Jack från ”A Nightmare before Christmas”!

IMG_4656

Tjoho, så fint det blev! Nu surfar jag runt till er, ha en bra kväll, sötnosar!

27 thoughts on “Mitt mysiga Real Life…

  1. Suck, ingen botten på tvättkorgen här heller.Får vara glad om tvätten läggs I korgen, mer så har vi det!Myskvällen är trots allt fredagar här, man kan sjunka ner i soffan och slappna av på riktigt.Myser med mannen istället för katter för jag har inga!

  2. Tack för titten inne hos dig och din myshörna. *ler* Grattis till vinsten! Snygg pimpad jobbmobil!!

    Hos oss myser vi ofta – särskilt när vi läser böcker ihop, äter ihop eller gÃ¥r pÃ¥ promenader.. Och min tvättkorgs botten syns alltid. Vi har sÃ¥pass lite kläder sÃ¥ om jag inte alltid tvättade och höll rent hade vi inte haft rena kläder att sätta pÃ¥ oss…

    Kramar

  3. Det är viktigt med höstmys. Sv: usch så jobbigt det låter med din svägerska… Hon låter mycket som min faster, och henne undviker jag så gott jag kan. Kram

  4. Kul att få se vart du bruka sitta att mysa 🙂
    Och grattis till vinsten!
    Blingbling är alltid kul. Vare sig det är på sig själv eller på mobilen 😉
    Kram!

  5. Mys pys! I soffan uppe myser alla, här nere i vita soffan har jag puffade kuddar och sitter någon där ska det rättas till sen!!! Men vi har ingen tv i det rummet så det är inte så poppis att vara där. Sitter mest där själv i fåtöljen på Lörd eftermiddagen med ett glas vin och en bok, eller i massagestolen och lyssnar på musik innan jag ska köra igång middagen. Det är en av veckans höjdpunkter för mig.
    Vår tvättkorg kan inte ha någon botten då jag och tjejerna inte får plats med alla kläder i våra garderober. Tvättstugan är räddningen, även om det känns som den ”never ending story” det är och alltid ligger på en att man borde tvätta. Men kör ändå minst ett par-tre maskiner om dagen. Kram

  6. det sÃ¥g riktigt mysigt ut 🙂 hos oss är det tv-soffan jag myser i och det blir mest pÃ¥ kvällarna, jag sitter nu i kökssoffan med Sluggo liggande bakom mig 🙂 det är ju mys pÃ¥ sitt sätt det ocksÃ¥
    kramar

  7. Grattis till vinsten! Nä det finns verkligen ingen botten i tvättkorgen och här hemma har karln tydligen inte ens förstått hur man tvättar.

  8. Så kul det är att läsa reallife, fast jag missade det igen…alltid så mycket mitt i veckan?!
    Ja mys kan man ju ha på så många olika vis…tur är väl det 🙂
    Jag njuter med av hösten nu!
    Kram Sussi

  9. Ser mysigt ut hemma hos dig..
    Jag håller med dig om att hösten är mysig. Tycker oxå om när mörkret kryper nära och man kan tända en massa ljus.
    Ha en underbar onsdag
    Kram

  10. Jodå, hösten är i antågande även här. Det märks på att det är mindre folk och mörkare på mornarna. Vi behöver inte AC-n längre, fläkten räcker. Sen att det är shorts och linneväder och dryga 25 i vattnet, ja, så är det på hösten här 🙂

  11. Vilken rolig utmaning – och ni har ju en massa mysiga hörnor att hänga på i höst. Herregud tänk om jag skulle visa min tvättkorgar – just nu sväller de över som degar på jäsning, vet inte riktigt vad som hänt :0

    Kram Ullis

  12. Ha en bra kväll du med!
    Ja!! Maten är jättekryddstark. Vi har fått be dem dra ner på kryddorna för vi fixar inte det haha. Fast deär vna att turister intew klarar det så de har miundre kryddad mat också 😛

Kommentera

