Barn / Jobb / Resor

Tågluff i Storbritannien, Windsor

Jag har haft en upp och ner dag, då är det läge att drömma om lediga tider… Tillbaka till vår tågluff i Storbritannien 2010!

Efter Scarborough tog vi oss vidare till Windsor. Där finns förstås slottet, massor av fin shopping, lyxiga restauranger… Men sånt är inget för oss, vi åkte dit eftersom där finns ett Legoland!

Ett genomgående tema på resan var fåglar. Vi började ju med en falconeringskurs på Isle of Wight, matade sen Lorikeets på Bristol zoo, och vi hade ständigt med oss kex för att mata alla vilda fåglar vi stötte på. Lyckan var alltså total för djurälskande dottern när hon blev centrum för uppmärksamheten från en hel andfamilj…100708 16 Windsor, Legoland, ankungar

Barnen och vi älskar Legoland, det finns så mycket att göra som inte finns på andra mer traditionella nöjesparker. Självklart är det kul att passa på att bygga med lego, det finns särskilde utrymmen där du kan låna en byggsats och sitta i lugn och ro och bygga, det gör vi här:100709 20 Windsor, Legoland, legobygge

Dessutom är det fantastiskt roligt att gå runt i miniland och se vad som byggts upp av lego. Särskilt roligt var det för oss att återse några av de ställen vi redan besökt, fast i legoformat. Här fanns till exempel Urquhart Castle!100709 16 Windsor, Legoland, urquhart castle

Och även om det finns traditionella åkattraktioner  på Legoland är det lite extra kul med mer ovanliga attraktioner, som till exempel möjligheten att själv köra en grävare:100709 26 Windsor, Legoland, grävare

Och för barn med mycket spring i benen är det fantastiskt att få åka en attraktion där du själv med din armkraft får skapa själva hissfärden!100709 32 Windsor, Legoland, fyren,

Vi tillbringade två hela dagar på Legoland. Från att parken öppnade tills den stängde. Det var här barnen gjorde sin tappraste insats på hela resan. När vi skulle tillbaka till Windsor centrum efter dag två missade vi den första bussen, och nästa kom inte förrän en timme senare. Det var olidligt varmt, parken var stängd, det fanns ingenstans där vi kunde köpa vatten och inte heller någonstans att söka skugga. Det var bara vi, en busshållplats (med massor av mer människor, så vi ville inte heller lämna vår plats i kön och riskera att inte rymmas på bussen) och gassande sol. Men de härdade ut fast de höll på att smälta bort. Tysta och lugna väntade och väntade och väntade de. Då var jag stolt över dem! Och till middag den dagen åt vi bara massor av glass, vilka onyttiga föräldrar vi är…

Intervjun i dag gick bra tyckte jag. Innan jag gick på den hade jag tre rejäla utbrott av min IBS, en följd av migränmedicinen jag åt innan helgen, så jag var rätt skakig. Inför intervjun tänkte jag mig att jag nog egentligen inte ville ha jobbet men att jag ändå kunde gå på intervjun och kolla vad det var för jobb, men när jag satt med dem och pratade om jobbet och vad jag kunde bidra med, så kändes det som att det skulle vara ett jobb som passade mig. De hade 60 sökande och skulle intervjua 8 så det tar ett tag innan jag får besked. Jag tycker ändå det är kul att ha något att hoppas på, ungefär som att dra en lott och stå och vänta på dragningen…

23 thoughts on “Tågluff i Storbritannien, Windsor

  1. Läst ikapp lite.
    Oj, jag måste säga att du är en tuff kvinna.
    Jag känner själv att jag skulle behöva sortera mer i mitt liv bland människor som antingen stjäl min energi alternativt pressar mej på att delta i saker jag eg inte vill. Men jag har svårt för att säga ifrån, svårt för att tolkas som otrevlig.
    Varför det nu är otrevligt att stå upp för sej själv.
    Lycka till nu med jobbet!
    Kram Asta

  2. Det är så roligt att läsa om er tågluff. Barn kan nog vara så duktiga på resor…ja och annars med.
    Skönt att du känner att intervjun gick bra…lyckosparkar!
    Kram

  3. Härlig semester! Tänk att alla generationer har älskat lego! Jag kunde sitta i timmar med mitt lego när jag var liten! Då fanns bara en bråkdel av byggklossar mot idag! Fascinerande och se vad de kan bygga av Lego!

    Jag tycker också om fåglar! Har ni varit i Kolmårdens djurpark? Där har de en fin rovfågeluppvisning!

    Usch låter inget vidare med att få utbrott av en medicin! Biverkningar är ett skit! Kul att du kom på intervju och att det kändes bra! Jag håller tummarna!! KRAM! Anna

  4. Ser skoj ut på legoland. Hur högt var de där tornet som man fick hissa upp sig själv i? 🙂
    Spana in min nya blogg. Prylblogg, har även en hel del sköna tävlingar och vinster. Just nu Protective sticker till iPhone.

  5. Så roliga resor ni gör med barnen 🙂 tänk vilka härliga minnen ni har sen tillsammans! Våra brukar än i vuxen ålder och med egna barn vilja semestra med oss, det är ju kul 🙂 bara yngsta på 17 som har ett brejk nu om det i te är nåt utöver det vanliga 😉
    Legoland är ju underbart kul, nästa gång tar vi med barnbarnen dit…
    Kul att jobb intervjun kändes bra. Håller tummarna för dig!
    Sussi

  6. Vi har också funderat på att åka till Legoland. Men jag visste inte att det fanns en massa andra saker man kunde göra där med. Vi kanske får stanna i två dar där också då.

    Spännande med nytt jobb. Om du får det så hoppas jag verkligen att du får bra kollegor och en chef som uppskattar dej. Det är nästan bland det viktigaste tycker jag.

  7. jag hoppas att du vinner den dragningen, håller tummarna 🙂
    jag hade gärna suttit där med din dotter där hon är helt omgiven av andfamiljen, vilken upplevelse
    kramar

  8. Säger som Asta! du är en riktig tuffing! Som gjort så mycket….lycka till med jobb då, alltså att de väljer DIG! kram

  9. Vad roligt med legoland! Jag kan tänka mig att mina barn skulle älska det. Men de fÃ¥r växa till sig lite och sÃ¥ Ã¥ker vi nog till Danmark om ett par Ã¥r. Vilka duktiga barn du har som orkade vänta. SÃ¥ härligt att kunna känna sig stolt som förälder 🙂 Klart att det skulle fÃ¥ glass sen 🙂

    Lycka till med resultatet efter intervjun. Kul att det kändes bra när du var där 🙂

  10. Oh lät som en trevlig resa och duktigt av barnen och stå still och vänta, glass till middag var en bra belöning! 🙂

    Skönt intervjun kändes bra, håller tummarna för dig, och strongt av dig och gå dit efter 3 anfall, och du att vara en av de 8 av alla 60 är bra! Riktigt bra!

    haha jag såg en ikea kundvagn med massa ljus framför mig, fick mig skratta, skönt mitt i allt sjuka nu 🙂

Kommentera

