Frejigt / Katter / Resor / Utmaning

Sexigt Real Life…

Sitter i lugn och ro på mitt hotell och pustar ut. Har rusat mellan möten i två dagar och däremellan försökt hinna få ner anteckningar i datorn så jag ska komma ihåg vad som beslutats och vad som gjorts. Nu ska jag bara vara på hotellet ensam, inget socialt umgänge, huvudet måste få vila…

Er kan jag ju passa på att träffa och med lite bävan ger jag mig på Yohannas Real Life utmaning, som den här veckan handlar om sex… Sex säljer, tveklöst. När jag en gång skrev om sperma (i ett annars helt osexigt inlägg) fick jag fler besökare än något inlägg haft innan dess. Dessutom ligger det inlägget fortfarande högt upp på listan av mina mest kommenterade inlägg… Men om någon sökte sig till mig bara på grund av det ordet blev de nog besvikna… Så, jag gör ett försök igen:

– Läser man om sex på bloggar?
– Kan man skriva om sex på sin blogg?
– Hur är din inställning till sex nu mot då?
– Vad är den bästa ingrediensen för att vara nöjd med sin sex-situation just nu?

Det går säkert att läsa om sex på bloggar, men sällan på de bloggar jag läser. Ibland läser jag om sex på några av de feministiskt inriktade bloggar jag läser, men då är det ur ett analytiskt problematiserande sätt, intressant men inte så upphetsande…

Och självklart går det att skriva om sex på sin blogg, hela finessen med att blogga är att det går att skriva om nästan vad man vill (vissa saker kan man ju bli åtalad för, så det kanske man ska undvika), men jag är inte så intresserad av att läsa dem. Och inte heller av att skriva dem. Jag försöker vara anonym, så det är ingen jag känner som läser min blogg (och om de gör det vet de nog inte att det är jag som skriver), men mina barn vet att jag bloggar och läser mig ibland. De är just nu 12 och 13 år, och jag minns när jag var i den åldern. Bara tanken på att mina föräldrar hade sex var så hemskt att jag inte kunde tänka den… Så jag undviker ämnet…

Efter att ha levt i ett fast förhållande i 23 år har jag en ganska avslappnad inställning till sex. Det går i perioder, upp och ner, beroende på så mycket annat som oxå behöver rymmas i livet. Jag är bekväm med det, man får ta det som det kommer, huvudsaken att jag känner mig älskad, och det gör jag. När jag var ung och singel var det en annan sak, även om jag även då hade en ganska pragmatisk inställning.

Och den bästa ingrediensen för mig är att vara pragmatisk men att ändå se till att kärleken oxå får plats i livspusslet!

Sen föreslog Yohanna att vi även skulle fota det sexiga Real Lifet, så varsågoda:

Neeeej, klart jag inte har nått foto på mitt sexliv, det räcker med alla nakenbilder jag tidigare lagt ut, men jag bjuder på en uppföljande bild. I förra inlägget hade jag med en bild på min Bengalhona när hon nyss flyttat in till oss, för drygt fyra år sen, Så här såg hon ut i måndags när jag satt med henne och myste i soffan:

Katthona

21 thoughts on “Sexigt Real Life…

  1. Såå sant jag har vid ett flertal ggr funderat på att skriva om sex men inte personligt utan generellt för alla har det mer eller mindre ju 🙂 bra skrivit Freja å skönt att du får lite egen tid nu kram ps// när kommer du hem? har läst det men glömt…;)

  2. *ler* Ett fantastiskt lagom sexigt inlägg… Bravo! Jag är väldigt opryd i mitt arbete med ungdomar och för övrigt, men jag är otroligt asexuell. Om någon nu undrade varför jag aldrig skriver om sex.. ;))

    Kramar Freja och tack för din fina kommentar hos mig!

  3. Det känns som många bloggar blivit lite sexifierade, speciellt sedan 50 shades of grey kom ut. Jag förstår inte de som ska blogga helt naket om sitt liv och sexliv inför hela världen, så jag läser andra bloggar som intresserar mig desto mer istället! Till exempel din fina och tänkvärda blogg!

  4. Hoppa sdu fick en god natts sömn på hotellet;-). sex ja det eviga gisslet…på gott och ont! så fin kisse!!!! ha en bra dag

  5. De Bloggar jag läser innehåller inte sex ( ja din då nu hahaha). Men visst om ett ämne diskuteras skulle jag kunna läsa det, men är inte intresserad av att någon outar sitt sexliv och tror heller ingen är speciellt intresserad av mitt! Kram hoppas du får några lugna stunder! Kram

  6. Tycker om din blogg precis som den är!!!. Den är intressant, personlig och omväxlande, och så är det kul med alla dina bilder!!! Kram Lena

  7. Hm, har haft svårt att skriva personligt om sex på min blogg det sista halvåret, eftersom jag fick reda på att ett par problematiska personer ur betkantskapskretsen följer varje inlägg. Lite hämmande. När jag bloggade mer anonymt skrev jag oftare om sex.

  8. har inget intresse av att läsa om andras sexliv i bloggar och det är heller ingenting jag själv skulle skriva om i min
    vilken underbar bild av din fina bengalhona
    kramar

  9. Jag har några inlägg om sex. Mest ur analytiska perspektiv. Diskuterat någon debattarikel jag läst eller dokumentär jag sett. För mig är dock en stor andel läsare sådana som kommer in på min blogg i sökandet efter fittor (fittor, vaginor och slidor är vanligaste sökorden för att hitta min blogg, håriga fittor, vackra vaginor och nakna iranska kvinnor är andra saker som människor har sökt på…).

    Skönt att vila på hotellrummet förresten!
    KRAM

  10. Vet inte riktigt vad jag tycker om sex i en blogg.. Jag skulle inte vilja skriva om mitt sexliv … och då är jag extremt öppen av mig och inte alls blyg.. men nja..

    Hoppas du har det bra på resan och hotell bjuder på riktigt god frukost…
    Kram

Kommentera

